نسخه چاپی

ورود مشترك وزارت صنعت و كمیسیون صنایع به التهابات بازار خودرو

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان جزئیات جلسه مشترك كمیسیون صنایع، وزارت صنایع و خودروسازان به منظور كاهش التهاب در بازار خودرو پرداخت و از اتخاذ تصمیمات مناسب در این خصوص خبر داد.

به گزارش نما، سید مهدی مقدسی اظهار کرد: با توجه به التهابات ایجاد شده در بازار خودرو و دغدغه های بحق مردم در این خصوص، شب گذشته جلسه مهمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارت خانه و مدیران شرکت‌های خودورساز تشکیل و ضمن انعکاس مسائل و مشکلات مردم و خریداران در این زمینه، تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: تصمیمات و راهکارهای اتخاذ شده برای برون رفت از التهابات بازار خودرو به صورت پروسه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی می‌شود و جزئیات آن از سوی مقامات وزارت صنایع و خودروسازان به مردم اعلام خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از استمرار جلسات مشترک کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مقامات وزارتخانه و خودورسازان خبر داد و افزود: مجلس از جایگاه نظارتی خود برای تحقق وعده‌ها و اجرای برنامه‌های پیشنهادی استفاده خواهد کرد تا آرامش نسبی به بازار خودرو برگردد.

وی تصریح کرد: در آینده باید فضا را برای ساخت خودرو به صورت رقابتی ایجاد کرد و از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و برطرف کردن موانع موجود و تکمیل زنجیره تولید در صنعت خودرو حداکثر استفاده و بهره‌برداری لازم را بعمل آورد.

مقدسی در ادامه بر اهمیت بخشیدن به تقویت بخش R&D خودروسازان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های خودروساز باید دغدغه‌های بحق مردم را در درجه اول و در درجه دوم مشکلات قطعه سازان را مدنظر داشته باشند و یقین بدانند که اطلاع‌رسانی به موقع آنها مانع اعمال سودجویانه خواهد شد.

وی بیان کرد: این جلسه مشترک در کاهش التهابات بازار خودرو بسیار مهم بود و مسائل متنوعی مطرح شد و امیدواریم برنامه‌های ارائه شده با جزئیات کامل توسط شرکت‌های خودروساز و مسئولین ذیربط در وزارت صنایع اطلاع رسانی شود. در این جلسه تاکید شد که خودروسازان هزینه‌های سربار خود را به روش‌های علمی و منطقی و بصورت فوری کاهش دهند تا زمینه رشد بیشتر این صنعت فراهم شود.

وی تاکید کرد: هرچقدر مسئولین با مردم صادقانه سخن بگویند یقینا میزان مشارکت مردم در برطرف کردن مشکلات بیشتر خواهد شد و رابطه معناداری بین صداقت مسئولین در گفتار و رفتار با میزان اعتماد مردم وجود دارد. قطعا نظارت مجلس شورای اسلامی و استمرار جلسات مشترک کمیسیون صنایع با مقامات وزارت خانه و خودورسازان تا برگشت آرامش نسبی به بازار خودرو و رفع دغدغه مردم و خریداران خودرو ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...