نسخه چاپی

هشدار معاون نصرالله درباره توطئه آمریكا

معاون دبیركل حزب الله در مورد پیشنهاد آمریكا مبنی بر مشاركت در پرونده تحقیقات ترور وسام الحسن هشدار داد و گفت: همه تلاش ها در راستای بین المللی كردن این پرونده، هیچ اثری در نتیجه كار آن نخواهد داشت، چراكه تنها مسئولان قضایی لبنان صلاحیت بررسی آن را دارند.

به گزارش نما، شیخ ˈنعیم قاسمˈ معاون دبیرکل حزب الله روز دوشنبه در اولین موضع گیری حزب الله درخصوص تحولات اخیر لبنان در مصاحبه با ایرنا در بیروت، گفت: دولت تصمیم گرفته که پرونده ترور وسام الحسن را به شورای عالی دادگستری به عنوان بالاترین مقام قضایی کشور ارسال کند و این پرونده باید به طور طبیعی از سوی مسئولان قضایی لبنان مورد پیگیری قرار گیرد.


وی، جنایت ترور ˈوسام الحسنˈ رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان را با توجه به شرایط حساس جاری کشور، مسئله مهم و غیرعادی توصیف کرد و گفت: مقامات و مسئولان لبنانی باید به طور سریع نسبت به شناسایی و کشف عاملان این جنایت، تحقیقات جدی و فعالی را آغاز کنند.


معاون دبیرکل حزب الله افزود: وقوع این جنایت با هدف ضربه زدن به ثبات و استقرار لبنان و بر هم زدن آرامش داخلی کشور صورت گرفته است.


قاسم تأکید کرد: ما همه را به پرهیز از سودجویی و کسب امتیازهای سیاسی به حساب جنایت ترور وسام الحسن فرامی خوانیم.


این مقام ارشد حزب الله تصریح کرد: همه ما باید در برابر توطئه ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در لبنان دست به دست هم دهیم به ویژه آنکه اوضاع این کشور به علت پیامدهای بحران سوریه و محیط پیرامون آن در آستانه بی ثباتی قرار گرفته است.


قاسم اظهار کرد: کشورمان با تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی، مشکلات پیچیده و تغییر و تحولات زیادی روبرو شده است؛ از این رو ما باید با تکیه بر عقل و درایت به گونه ای با این مشکلات و بحران ها برخورد کنیم که بهانه ای دست سودجویان و مخلان به امنیت و استقرار لبنان ندهیم.


عضو شورای مرکزی حزب الله در مورد موضع حمایتی غرب از دولت نجیب میقاتی که برخی آن را دولت حزب الله خوانده بودند هم افزود: دولت کنونی به ریاست نجیب میقاتی ثابت کرد که دولت مناسبی در شرایط حساس کنونی بوده و دولت تأمین استقرار سیاسی در شرایط بحرانی است چراکه توانست در برابر تمامی ناملایمات و مشکلات محیط پیرامون و تلاش های مذبوحانه برخی در ایجاد تنش های داخلی مقاومت کند و این امر نیز از سوی محافل سیاسی داخلی و خارجی مورد تأیید قرار گرفته است.


قاسم ادامه داد: ما همواره مواضع مختلفی از سوی کشورهای خارجی مبنی بر حمایت از دولت میقاتی با هدف تأمین حمایت از ثبات و استقرار داخلی لبنان شنیده ایم ولی تأکید آنها بر انتقال نیافتن بحران سوریه به لبنان در واقع از سر دوستی و تأکید بر استقرار کشور نیست بلکه بیشتر به خاطر این است که توجه و نظر گروههای طرفدار آنها در لبنان از بحران سوریه به سوی مسایلی داخلی کشورمان منحرف نشود.


این مقام ارشد حزب الله اظهار کرد: کشورهای خارجی و بین المللی در واقع بیشتر به دنبال جدا کردن اوضاع جاری سوریه از اوضاع داخلی لبنان هستند تا بدین ترتیب بحران سوریه همچنان در توجه ها قرار بگیرد و نظام سوریه نیز از بروز تنشج های داخلی لبنان به نفع خود سود نبرد.


قاسم ادامه داد: کشورهای بین المللی از ماههای گذشته همچنان نسبت به وجود ثبات و استقرار در لبنان و ادامه کار دولت تأکید کرده اند چراکه در صورت استعفای دولت، لبنان در برابر سرنوشت نامعلومی قرار می گیرد و هیچ کس نمی داند که آیا دولت جدید با توجه به وجود اختلاف نظرهای شدید میان گروههای بارز سیاسی تشکیل می شود یا نه.


معاون دبیرکل حزب الله اظهار کرد: ما در برابر دو راهی وجود لبنان بدون دولت از یک سو و ادامه کار دولت کنونی با هدف تأمین استقرار و ثبات کشور از سوی دیگر قرار گرفته ایم ولی هر عقل سلیمی، وجود دولت کنونی برای تأمین مصلحت لبنان را راه درست می داند.


ˈ ویکتور نولاند ˈ سخنگوی وزارت خارجه امریکا آمادگی کشورش را برای کمک به تحقیق در مورد بمب گذاری اتومبیلی در بیروت که به کشته شدن رئیس سازمان امنیت داخلی لبنان منجر شد، اعلام کرده بود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، وزارت امورخارجه امریکا روز یکشنبه گفت: امریکا به ماموران تحقیق لبنان در مورد بمب گذاری بیروت کمک خواهد کرد.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...