نسخه چاپی

ایتالیا و مجارستان علیه مهاجران متحد می شوند

مقامات مجارستان و ایتالیا در جریان نشستی در زمینه تلاش برای تشكیل ائتلافی كه با پذیرش پناهجویان در اروپا مقابله كند به توافق رسیدند.

به گزارش نما، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان و «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا تلاش می‌کنند تا در زمینه سیاست‌های ضد پذیرش پناهجویان اقدامات بیشتری صورت دهند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مجارستان و ایتالیا در نظر دارند که ائتلاف جدیدی تشکیل دهند و به این وسیله راهکاری که اتحادیه اروپا با آن با پناهجویان تعامل می‌کند را تغییر دهند. به این منظور این دو مقام اروپایی روز سه‌شنبه در میلان دیدار کردند. اوربان و سالوینی بارهای در زمینه پذیرش پناهجویان از مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند.

سالوینی و اوربان که به اتخاذ سیاست‌های راست‌گرایانه شهرت دارند، تشکیل یک اتحاد حامی اروپا و ضد مهاجران را خواستار شده‌اند، که مانع از ورود پناهجویان به اروپا از خاورمیانه و آفریقا می‌شود.

سالوینی که ریاست حزب راست‌گرای افراطی «لیگ» را بر عهده دارد به خبرنگاران گفت که ایتالیا و مجارستان تلاش می‌کنند تا در آینده اتحادی شکل دهند که شامل سوسیالیست‌ها و چپ‌ها نمی‌شود و نماینده «ارزش‌ها و هویتی» است که احزاب آنها نمایندشان هستند. وی افزود: «ما در سطح قاره‌ای در آستانه تغییری تاریخی قرار داریم.»

حزب لیگ از سال ۲۰۱۴ در پارلمان اروپا با احزاب تندرویی مانند حزب جبهه ملی فرانسه و حزب آزادی در اتریش هم پیمان بوده است.

اوربان هم از ائتلاف حزبی مردم اروپا که بیشترین تعداد عضو را در پارلمان اروپا دارد و حزب وی موسوم به «فیدس» هم عضو آن است، خواست که علیه مهاجران غیرقانونی مواضع سختی اتخاذ کنند.

مقامات اروپایی در بروکسل دیروز سه‌شنبه اعلام کردند که ایتالیا تهدید کرده در صورتی که اروپا در زمینه راهکارهایی به منظور پذیرفتن پناهجویان به توافق نرسد، مانع از پهلو گرفتن کشتی‌های اروپایی حامل پناهجویان در بنادر خود می‌شود. اتحادیه اروپا اعلام کرد که سیاست‌های ضد مهاجرتی که دولت ایتالیا در پیش گرفته است، برنامه امدادی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه را در معرض خطر قرار می‌دهد.


۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...