نسخه چاپی

تحریم‌های جدید برخلاف توقع ترامپ مردم ایران را ضدآمریكایی‌تر كرد

اقدامات تحریمی جدید برخلاف انتظار آمریكا، موجب تحریك احساسات ضد آمریكایی در میان ملت ایران می‌شود.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی «کانترپوئن» در گزارشی نوشت: رویکرد تحریمی واشنگتن، اروپا را در موضع ضعف و انفعال قرار داده است. اروپا اکنون کاملاً خلع سلاح عمل می‌کند.
آمریکا امیدوار است حاکمیت ایران را به توافق جدیدی که بسیار سختگیرانه‌تر از توافق کنونی است وادار کند یا در صورت شکست، آشوب مردمی را برانگیزد که به براندازی منجر شود اما برخلاف تصور آمریکایی‌ها، این اقدام موجب تحریک و انسجام بیشتر احساسات ضد آمریکایی در میان ملت ایران می‌شود.
کانتر پوئن در ادامه می‌نویسد: این سؤال مطرح می‌شود که چرا این تحریم‌ها علیه ایران اعمال شدند؟ چرا این فشارها علیه ایران اعمال می‌شوند؟ معمولاً دلایل کلی و البته نظری در این زمینه مطرح می‌شود؛ اینکه ایران کشوری اسلام‌گرا و خودکامه است و پیمان منع گسترش سلاح‌‌های جمعی را نقض می‌کند. اما نفوذ اسرائیل بر رئیس‌جمهور آمریکا همواره برای جهانیان تعجب‌آور است.
از دیدگاه عربستان سعودی هم کنترل بخش گسترده‌ای از منطقه توسط ایران فاجعه‌بار است.
ایران در عراق با اکثریت جمعیت شیعه، در سوریه که در آن شیعیان در برابر اهل سنت در اقلیت هستند اما کمابیش از طریق بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و به لطف حمایت مستقیم نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان قدرت را در اختیار دارند، در لبنان که حزب‌الله به لطف حمایت تهران به طور گسترده کنترل را به دست دارد، در یمن که ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند و ریاض نتوانسته است علیرغم جنگی خونبار آنها را تسلیم کند،‌ نفوذ دارد.

۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...