نسخه چاپی

قیمت طلا در بازار جهانی صعودی شد

قیمت طلا پس از كاهش شدید در جلسه گذشته، امروز افزایش داشت، اما با توجه به بالا رفتن نرخ بهره در آمریكا و تداوم تنش های تجاری میان آمریكا و چین این افزایش افزایش چندان قابل توجه نبود.

به گزارش نما، قیمت طلا پس از کاهش شدید در جلسه گذشته، امروز افزایش داشت، اما با توجه به اینکه بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا و تداوم تنش های تجاری میان آمریکا و چین همچنان بر بازارها سایه افکنده است، سرمایه گذاران با هر افزایش اندک قیمت طلا اقدام به خروج سرمایه های خود از این بازار می کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1204 دلار و 64 سنت رسید. قیمت فلز زرد در روز سه شنبه، به بالاترین رقم از 10اوت یعنی 1214 دلار و 28 سنت رسیده بود، اما پس از انعقاد توافق تجاری میان آمریکا و مکزیک، در نهایت 0.8 درصد کاهش یافت.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «فروش طلا (در روز سه شنبه) نشان می دهد که هیچ کس نمی خواهد منتظر رسیدن طلا به بالای 1210دلار باشد... قرار است در ماه های سپتامبر و دسامبر نرخ بهره در آمریکا افزایش پیدا کند و این موجب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»

به دلیل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و بحران ارزی در ترکیه، طلا جذابیت خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را از دست داده و سرمایه گذاران در حال انتقال دارایی های خود به بازار طلا هستند. همین مسئله موجب افت 7.5 درصدی قیمت فلز زرد از ابتدای امسال شده است.

ارزش دلار پس از رسیدن به پایین ترین رقم 4هفته گذشته در جلسه قبل، امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

تحلیلگران معتقدند، تا زمانی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین ادامه دارد، دلار از این وضعیت سودخ واهد بود و طلا نیز از شرایط موجود آسیب خواهد دید.

۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...