نسخه چاپی

منوریل انتقال حجاج از مكه به عرفات+تصاویر

مسیر ۱۸كیلومتری مكه به عرفات عمدتاً توسط اتوبوس‌های تعیین شده طی می‌شود، اما اتوبوس تنها وسیله نقلیه ممكن نیست، منوریل پیشرفته‌ای هم وجود دارد كه قطارهای چینی آن حال و هوای متروی تهران را در ذهن تداعی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، امسال نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از سراسر جهان اسلام در مناسک معنوی حج شرکت می‌کنند که ۷۵ ‬هزار نفر از این تعداد را زائران کشورمان تشکیل می‌دهند.

این زائران عصر فردا (چهارشنبه ۸ ‬ذی‌الحجه) راهی عرفات شده و از ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف می‌کنند و روز جمعه عید بزرگ «قربان» خواهد بود.

شنبه و یکشنبه نیز شامل وقوف نیمه شب در منا و رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) است. حجاج پس از اذان ظهر به سوی مکه حرکت می‌کنند.

اعمال مکه که عبارتند از طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی الحجه انجام می‌پذیرد.


11.jpg


رمی جمرات

یکی از سؤال‌های مهمی که در ذهن مسلمانان شکل می‌گیرد این است که جمعیت عظیم حجاج چگونه از مکه به عرفات منتقل می‌شوند؟

بیشترین سهم انتقال زائران بر عهده اتوبوس‌هاست، چنانچه زوار ایرانی هم همگی توسط اتوبوس به عرفات منتقل می‌شوند اما طی کردن این مسیر ۱۸ کیلومتری توسط منوریل هم امکان‌پذیر است.

به گفته حجاج، منوریل مکه ظرفیت محدودی دارد و در طول سال فقط در ایام حج از آن استفاده می‌‌شود.

البته پروژه متروی اتوماتیک (بدون راننده) مکه نیز از سال ۲۰۱۰ کلید خورده است و پیش‌بینی شده پس از تکمیل چهار خط آن، در هر ساعت ۷۲ هزار مسافر را جابه‌جا کند.


12.jpg


 نقشه متروی پیش‌بینی شده برای مکه

در ادامه، تصاویری از منوریل مکه را مشاهده می‌کنید:

13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg



۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...