نسخه چاپی

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناكارآمدی شركت‌های خودروساز داخلی موافقت كردند.

به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 شهریور) قوه مقننه با 153 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش موافقت کردند.

بر این اساس ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در قرائت گزارش این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز اصلی داخلی و شرکت‌های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت‌های موجود، بررسی برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط به پایین جامعه از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

وی تصریح کرد: همچنین بررسی چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو ــ پژو سیتروئن توسط سازمان گسترش ایدرو و شرکت‌های خودروسازی و تأثیرات آن در دانش فنی شرکت‌های خودروسازی داخلی از حیث طراحی ... و نیز بررسی میزان پیشرفت اجرای قراردادهای منعقده و همچنین بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های تابعه از دیگر محورهای تحقیق و تفحص برشمرده می‌شود.

۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...