نسخه چاپی

3 فیلم ایرانی نامزد دریافت جوایز جشنواره آسیاپاسیفیك

سه فیلم ایرانی در بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین بازیگر نقش مكمل زن و جایزه اسپریتز سینمای مستقل، نامزد دریافت جایزه از جشنواره آسیاپاسفیك شدند.

به گزارش نما، پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک از ۲۹ آگوست تا ۲ سپتامبر برابر با ۷ تا ۱۱ شهریور در تایوان برگزار می شود.

فیلم‌های ایرانی «برگ جان» نامزد دریافت بهترین فیلمنامه، «آپاندیس» نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد، «ویلایی‌ها» نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن و همچنین جایزه اسپریتز سینمای مستقل آسیاپاسیفیک هستند.

رسول صدرعاملی در مقام داور و امیر اسفندیاری نیز برای حضور در نشست هیات مدیره و برپایی کارگاه در این دوره از جشنواره آسیاپاسیفیک در تایوان حضور دارند.

جشنواره فیلم آسیاپاسیفیک هر سال در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) برگزار می‌شود. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون تعیین می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۵۴ آغاز به‌ کار کرده‌ است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد. منطقه آسیاپاسیفیک ۷۱ کشور را شامل می‌شود و ۲۱ کشور عضو فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره جشنواره در اکتبر ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار شد.

۱۳۹۷/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...