نسخه چاپی

آهنگساز و نوازنده مشهور ایرانی برنده جایزه جهانی شد

كیهان كلهر آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی برنده جایزه بین المللی فعالیت های هنری انسان دوستانه «ایزاك اشترن» شد.

به گزارش نما، کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی برنده جایزه بین المللی فعالیت های هنری انسان دوستانه Huma Spirit «ایزاک اشترن» شد.

در توضیح اهدای این جایزه به کیهان کلهر آمده است:

«بر اساس آنچه در نشست خبری ۲۸ اوت ۲۰۱۸ در سمفونی هال شانگهای به اطلاع خبرنگاران رسید، امسال برندگان جایزه معتبر Isaac Stern Human Spirit Award ، کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه و گروه کُر Farmers هستند. این در حالی است که مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن «ایزاک اشترن» شانگهای (SISIVC) به همراه اهدای جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن Isaac Stern Human Spirit Award به کیهان کلهر، روز شنبه دهم شهریورماه برگزار می‌شود که از شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز به‌ صورت زنده پخش خواهد شد.

از آنجایی‌که کیهان کلهر اکنون در پیش برنامه کنسرت‌های خود به سر می‌برد فرزند ایزاک اشترن یعنی مایکل اشترن به نیابت از کلهر روز شنبه جایزه را دریافت خواهد کرد. جایزه Human Spirit ایزاک اشترن که از سال ۲۰۱۶ بنیانگذاری شده، به‌ منظور احترام به گروه‌ها یا افرادی است که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسایل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.»

مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگهای به نام این ویولونیست اوکراینی تبار اهل امریکا نام‌گذاری شده است. این در حالی است که خانواده اشترن نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت.

آزمون (مسابقه) بین‌المللی ایزاک اشترن نیز در کنار آزمون های بین‌المللی چایکوفسکی و کوئین الیزابت از معتبرترین آزمون های موسیقی جهان هستند البته از سال ۲۰۱۶ در کنار برگزاری مسابقه بین‌المللی ویولن هر ۲ سال یک‌بار جایزه‌ای برای دستاورد هنری موزیسین‌هایی که آثار و فعالیت آنها به‌ منظور نزدیک کردن انسان‌ها در جهان از طریق موسیقی صورت گرفته و سهم برجسته‌ای در درک ما از انسانیت از طریق مدیوم موسیقی داشته‌اند تعلق می‌گیرد که امسال دومین جایزه دستاورد هنری انسان دوستانه به کیهان کلهر موزیسین برجسته ایرانی تعلق گرفت.

۱۳۹۷/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...