نسخه چاپی

بیگدلی در گفتگو با نما:

قانون گریزی مسئولان یكی از دلایل مشكلات كنونی كشور است

عکس خبري -قانون گريزي  مسئولان يکي از دلايل مشکلات کنوني کشور است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مردم بینند مسئولان به راحتی قانون را زیر پا گذاشته و عمل نمی كنند اعتمادشان را به مسئولان و اجرای قانون از دست می دهند و همین احساس مخرب در كشور سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

احمد بیگدلی نماینده مردم استان زنجان در گفتگو با نما با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه به شدت به بحران عدم پایبندی به قانون دچار شده ایم، گفت: عامل اصلی بروز مشکلات کشور در زمینه های مختلف تخطی از قانون چه از سوی عده ای از مردم و چه از سوی مسئولان است.
وی عنوان نمود: عدم پایبندی به قانون و اجرای درست آن از سوی مسئولان سبب می شود مردم دیدگاهشان نسبت به مسئولان و قانون عوض شده و عمل خلاف قانون در جامعه ترویج یابد چرا که وقتی مردم بینند مسئولان به راحتی قانون را زیر پا گذاشته و عمل نمی کنند اعتمادشان را به مسئولان و اجرای قانون از دست می دهند و همین احساس مخرب سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود که گاه و بیگاه در جامعه مشاهده می کنیم.
وی با اشاره به تعرض راننده متخلف به حریم مامور پلیس راهنمایی رانندگی که چندی پیش اتفاق افتاد، اظهار نمود: علل بروز این اتفاقات نیازمند آسیب شناسی جدی از سوی کارشناسان امر است تا بررسی شود چرا چنین اتفاقی افتاده است کمااینکه از لحاظ شرعی و قانونی کار راننده متخلف در تعرض به حریم قانون و بی حرمتی به مامور پلیس خلاف بوده و پذیرفتنی نیست و به هیچ وجه نباید به یک مامور راهنمایی رانندگی که در حال انجام وظیفه بوده و ضرورت جریمه و تذکر را می دید چنین تعرضی شود.
بیگدلی افزود: البته خلاف این فرد اگر صرفا"تخلف رانندگی بوده باشد با توجه به امکانات موجود و تعداد پلیس راه و نیروهای گشت راهنمایی و رانندگی و دسترسی آسان به متخلف که به راحتی قابل شناسایی و احضار به مراجع قضائی است در چنین مواقعی امر نظارت باید به صورت کنترل شده صورت گیرد تا شاهد بروز چنین تعرضی به حریم قانون از سوی معدود افراد متخلف نباشیم.
وی با اشاره به آفت زندگی اشرافی، خاطر نشان کرد: متاسفانه با الویت یافتن مادیات در جامعه شاهد تنزل شدید اخلاق از سوی عده معدودی هستیم که دچار ضعف های آموزشی و تربیتی شده اند.
بیگدلی با انتقاد از ترویج خشونت و قانون گریزی با انتشار تصاویر و فیلم های ضد اخلاقی در فضاهای مجازی، ابراز نمود: متاسفانه به سبب عدم وجود آموزش لازم و فرهنگ سازی صحیح در جامعه برای استفاده از فضاهای ارتباطی موجود که ضعف آن متوجه سیستم های آموزشی کشور است تاکنون نتوانسته ایم پیشگیری مناسبی از سوی جامعه برای عدم انتشار آسیب های اجتماعی و ترویج موضوعات ضد ارزشی و ناهنجاری ها داشته باشیم و در این زمینه باید در مدارس و دانشگاهها بیشتر کار کرد.
وی گفت: با زمینه بروز آسیب های اجتماعی باید برخوردهای جدی صورت گیرد و بخصوص برای پیشگیری در مقوله آموزش اقدامات درست انجام شود تا شاهد بی احترامی به حریم قانون در جامعه نباشیم.


۱۳۹۷/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...