نسخه چاپی

چرا انتخاب دبیر جشنواره فیلم فجر به تأخیر افتاد؟

با وجود نزدیك شدن به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری كشور، هنوز از برنامه‌ریزی و انتخاب دبیر آن خبری نیست.

به گزارش نما، جشنواره فیلم فجر مهمترین و تاثیرگذارترین جشنواره سینمایی است که هر سال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. پس پیشبرد اهداف و رویکردهای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

تا برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری کمتر از پنج ماه باقی مانده است؛ اما ظاهراً قرار نیست برنامه ریزی و اهداف مشخصی برای آن در نظر گرفته شود. چرا که هنوز دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر مشخص نشده است!

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر هم در گفتگوی اخیر خود با یکی از رسانه ها گفته است: «طبیعتاً تمایل ندارم که دبیری جشنواره را برعهده بگیریم. همانطور که می‌دانیم انتخاب دبیر جشنواره برعهده رئیس سازمان سینمایی است و ما تابع دستورات و نظر ایشان هستیم، اما این وظیفه سنگینی است که معاونت نظارت و ارزشیابی همزمان بخواهد دبیری جشنواره را هم داشته باشد.»

البته؛ با کمی تأمل شاید بتوان گفت بخشی از این آشفتگی و تاخیر در انتخاب دبیر جشنواره به قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان برمی‌گردد که با اعمال آن، محمدمهدی حیدریان باید از ریاست سازمان سینمایی خداحافظی کند. به نظر می رسد این قانون در حال اجرایی شدن است که هنوز دبیر جشنواره فیلم فجر مشخص نشده است. به هر حال، تا وقتی رئیس سازمان سینمایی سکان را در دست نگیرد، انتخاب دبیر جشنواره در هاله‌ای از ابهام خواهد بود. البته ممکن است حیدریان بخواهد قبل از رفتن آخرین حکم خود را با انتخاب دبیر جشنواره امضا کند!

حالا باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی برای برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و انتخاب دبیر جدید اتخاذ می‌شود و سرنوشت این رویداد مهم به کجا ختم خواهد شد!

۱۳۹۷/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...