نسخه چاپی

دولت برنامه مدونی برای رفع مشكلات اقتصادی ندارد

نماینده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس با اشاره به اینكه مردم در عذاب ناشی از معضلات اقتصادی به سر می‌برند، از دولت به دلیل نداشتن برنامه مدونی برای رفع مشكلات اقتصادی انتقاد كرد.

به گزارش نما، علی‌محمد شاعری در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه از حضور رئیس جمهور در مجلس و پاسخگویی ایشان به سوالات نمایندگان تشکر می کنم،گفت: از متانت و رفتار هوشمندانه نمایندگان در جلسه سوال از رئیس جمهور تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آقای رئیس جمهور در روز حضورشان در مجلس اعلام کرد که قبول دارد که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و مردم در تنگنا و فشار اقتصادی هستند اما سوال این است که شما که شاهد افزایش بی رویه قیمت ارز، سکه، خودرو و کالاهای مورد نیاز مردم هستید چرا تدبیر اساسی برای رفع مشکلات نمی کنید؟چرا برنامه مدونی برای رفع مشکلات اقتصادی ندارید؟

وی ادامه داد:استدعا دارم که به خاطر قولی که به مردم داده اید بیایید با اجرای برنامه موثر و کارآمد مشکلات اقتصادی مردم را حل کنید چرا که مردم در عذاب ناشی از معضلات اقتصادی به سر می‌برند.

کارگران سد گلرود حدود 8 ماه است حقوق دریافت نکرده اند

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: شاید نمایندگان به خاطر مصلحت کشور و با هدف تعامل و همدلی برای حل مشکلات بحث سوال از رئیس جمهور و ارجاع این سوالات را به مراجع قضایی پیگیری نکنند اما این انتظار از دولت وجود دارد که بر اساس محورهای سوالات نمایندگان مسائل را پیگیری و حل کند.

وی گفت:کارگران سد گلرود در حوزه انتقال انتخابیه ام حدود هشت ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند بنابراین از وزارت نیرو درخواست می کنم نسبت به رفع مشکلات اقدام کند همچنین وزارت نیرو نسبت به اتمام شبکه مربوط به سد گلرود اقدامات لازم را انجام و نسبت به پرداخت بهای قیمت زمین افرادی که زمینشان زیر مخزن سد رفته اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: با آبگیری سد گلرود ارتباط ۶۰ روستا با بهشهر و نکا قطع شده بنابراین باید با اختصاص اعتبار مناسب پل در منطقه مذکور احداث شود.

انتقاد از خط خوردن ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در امیرآباد

شاعری خطاب به رئیس جمهور افزود: با وجود ظرفیت‌های زیاد در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در امیرآباد در لایحه دولت خط خورده؛ در حالی که این دستور شما بر خلاف عقلانیت اقتصادی و کار کارشناسی و قانون بوده است.

وی در تشریح شاخصه های مهم منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر گفت:منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با هدف حمایت از سرمایه گذاری و توسعه صنایع داخلی و محور عملیات ترانزیت (کریدور شماره ۹ شمال - جنوب ) از سال ۱۳۷۶ مورد تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاریصنعتی قرار گرفته، بندر امیر آباد یکی از مهمترین بنادر نسل سوم جهان محسوب می شود.

شاعری ادامه داد:مساحت حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد حدود ۱۲۰۰هکتار بوده و دارای پسکرانه بدون معارض به وسعت ۶۰۰۰ هکتار است. در حال حاضر دارای ۱۵ اسکله فعال بوده و در طرح توسعه ، تعداد اسکله ها به ۳۴ واحد افزایش می یابد.ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد در حال حاضر 5/7 میلیون تن در سال بوده و در طرح توسعه به ۳۰ میلیون تن در سال ارتقا می یابد و در سال ۱۳۹۶ رتبه نخست تخلیه و بارگیری با سهم ۵۱ درصدی نسبت به ۵ بندر شمال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد مجهز به اسکله رو رو ریلی و رو رو تریلری است منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در مجاورت دو فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و فرودگاه بین المللی گرگان بوده و از ۵ مسیر مرتبط به راههای مواصلاتی کشور قرار دارد. دارای ۲۰ هکتار انبار روباز و ۱۰ هکتار انبار مسقف و سیلوی غلات نصب شده و در حال نصب به ظرفیت ۳۸۵۰۰۰ تن و همچنین پایلوت غلات کشور است. شاعری تصریح کرد:تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جهت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز صورت گرفته است. این بندر در مجاورت نیروگاه ۲۲۰۵ مگاواتی شهید سلیمی نکا قرار دارد. در حال حاضر تعداد ۲۰۰۰ نیروی متخصص و مجرب در منطقه ویژه امیر آباد مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد:سهم ۹۷ درصدی صادرات استان مازندران در سال ۱۳۹۶،سهم ۵۶ درصدی نرخ ورود کشتی به بندر امیر آباد در مقایسه با ۵ بندر شمال کشور نکات مهمی است که باید لحاظ شود.

شاعری تصریح کرد:۸ منطقه آزاد اقتصادی که امروز در لایحه دولت مصوب شدند در مجموع به اندازه ظرفیت های اقتصادی منطقه ویژه امیرآباد از امکانات و زیرساخت برخوردار نیستند بنابراین امیدوارم لایحه ایجاد منطقه آزاد اقتصادی امیرآباد در دستور کار قرار بگیرد در این راستا یک تیم کارشناسی و تخصصی به منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد برای بازدید مجدد از ظرفیتهای منطقه اعزام شود تا زمینه تحقق مطالبات مردم فراهم شود.

ممانعت از واردات بی‌رویه برنج خارجی به کشور

وی ادامه داد:از وزارت جهاد کشاورزی درخواست می کنم با توجه به تولید بسیار مناسب برنج، مانع از واردات بی‌رویه برنج خارجی به کشور شود همچنین اقدامات لازم را برای صادرات مرکبات مدنظر قرار دهد و اقدامات لازم برای اختصاص جوایز صادراتی مناسب در سال جاری انجام شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و پرداخت حقوق آنها و رسیدگی به معیشت ایشان در آستانه سال تحصیلی جدید اقدامات لازم را انجام دهد.

۱۳۹۷/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...