نسخه چاپی

وجود تشكل های صنفی فرصتی ارزشمند برای آموزش و پرروش است

بطحایی با توجه تعداد نیرو‌های آموزش و پرورش و بالا بودن سطح تحصیلات آن‌ها، وجود تشكل‌های صنفی و تخصصی را یك فرصت ارزشمند برای دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: باید از ظرفیت تشكل‌ها برای حل مشكلات آموزش و پرورش استفاده كرد.

به گزارش نما، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌و‌پرورش در جمع نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان سراسرکشور، با تشکر از نمایندگانی که از راه‌های دور آمده اند، اظهار کرد: من هم مانند شما معلم بوده ام و به جای اینکه من را وزیر خطاب کنید معلم خطاب کنید و مانند شما با مشکلات و مسایلی که معلمان در کلاس‌های درس و مدارس درگیر هستند در زمانی که سر کلاس بوده ام برخورد کرده ام و همه این مشکلات را می‌فهمم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلاتی که این نمایندگان اظهار کرده بودند، گفت: در برخی مواردی که اشاره کردید توضیحاتی دارم که می‌توانم ارائه دهم تا در جریان پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش باشید و به قضاوت روشن‌تر از اتفاقاتی که می‌افتد، برسید.

وجود تشکل های صنفی فرصتی ارزشمند برای آموزش و پرروش است

وی در ادامه با توجه تعداد نیرو‌های آموزش و پرورش و بالا بودن سطح تحصیلات آن‌ها، وجود تشکل‌های صنفی و تخصصی را یک فرصت ارزشمند برای دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: باید از ظرفیت تشکل‌ها برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی با توجه به فرهنگ حاکم بر کشور که معمولا تشکل‌ها را یک تهدید می‌داند، تصریح کرد: در آموزش و پرورش چنین تصوری نداریم و از اولین روز‌های حضورم به عنوان وزیر به دنبال ورود موثر تشکل‌ها در امور آموزش و پرورش بوده ام.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسایلی که در جلسه مطرح شد، افزود: مسایل با اهمیتی که امروز در این جلسه طرح شد، باید روز‌ها و ساعت‌ها وقت می‌گذاشتیم و هزینه‌های زیادی را صرف می‌کریم تا به همین مطالب مطرح شده در این جلسه برسیم و همین مطلب نشان از اثر ثمر بخش حضور تشکل‌ها و اعلام نظرات و انتقادات آن‌ها دارد.

برای اخذ مجوز کانون های صنفی تلاش می‌کنم

وی به مشکلات مطرح شده توسط کانون‌ها اشاره کرد و گفت: در مورد مجوز‌های لازم کانون‌های صنفی معلمان هر کمکی که بتوانم انجام می‌دهم تا این مجوز‌ها صادر شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: کانون‌های صنفی معلمان می‌توانند بازوی قوی برای وزارت آموزش و پرورش در توسعه عدالت آموزشی باشد و در مسائلی چون حذف آزمون ها، رقابت‌های فردی در دوره آموزش عمومی و تاکید بر ضرورت کسب مهارت‌های عمومی و گفتگو و مدارا به ظرفیت تشکل‌ها نیازمند هستیم و تشکل‌ها با گسترش این گفتمان می‌توانند به ما و کشور کمک کنند.

بطحایی افزود: بار‌ها گفته ام که معلمی که مشکلات معیشتی داشته باشد نمی‌تواند اهداف تربیتی و آموزشی را به خوبی پیاده کند و ما چهل سال است که برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل کردن آموزش و پرورش به اولویت اصلی جامعه از یک مسیر رفته ایم و هنوز نتوانسته ایم به آنچه که هدف مان بوده است برسیم و در این مورد باید در راهکار‌های تکراری تجدید نظر کرد و تغییر مسیر داد.

مشارکت معلمان لازمه حل مشکلات آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ایمان دارم مشارکت معلمان لازمه حل مشکلات آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اولین قدم‌ها برای افزایش مشارکت را در انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، ضرورت توجه به مدرسه و مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدارس برداشته ایم و این موارد زمینه‌هایی است که مشارکت معلمان را در تصمیم گیری‌ها افزایش می‌دهد و در آینده سه نفر از مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش را به صورت انتخابی تعیین خواهیم کرد و درصدد هستیم تا در هر جایی که می‌توانیم با ورود معلمان به کار‌ها و فعالیت ها، مشارکت آن‌ها را در امور آموزش و پرورش افزایش دهیم.

وی گفت: با وزیر کشور صحبت‌هایی داشته ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراضاتشان در آن محل‌ها حضور پیدا کنند و تهدید‌هایی که در این موارد وجود دارد کم شود و در استان‌ها هم به مدیران کل تاکید خواهم کرد تا با هماهنگی با استانداران چنین محل‌هایی را مشخص کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان در مواردی از جمله تشکل‌ها و تشکل یابی، ضرورت پیگیری امور معلمان بازداشت شده، نقد مدیریت آموزش و پرورش، مسایل حقوقی و رفاهی و مسایل کمی و کیفی آموزش و پرورش به طرح موضوع پرداختند.

تلاش برای حل صدور مجوز‌ها و تمدید پروانه‌های کانون‌های صنفی معلمان

شایان ذکر است، در ابتدای نشست نمایندگان کانون صنفی معلمان با وزیر آموزش و پرورش، عادل عبدی با اشاره به قانون جدید احزاب اظهار کرد: در این قانون فعالیت‌های صنفی دیده نشده است و مشکلاتی برای صدور مجوز و تمدید پروانه‌های کانون‌های صنفی از جمله کانون‌های صنفی معلمان به وجود آورده است و به همین دلیل در دو ماه گذشته نمایندگان مجلس طرحی دادند تا کانون‌های صنفی مجددا به ماده ۱۰قانون احزاب برگردند و من هم در این مورد به کمیسیون تخصصی مجلس دعوت شدم و توضیحات لازم که چه مشکلاتی برای کانون‌های صنفی ایجاد شده است، دادم که این طرح در کمیسیون مجلس تصویب شد و به صحن مجلس فرستاده شده است و امیدواریم با تصویب این قانون مشکل صدور مجوز‌ها و تمدید پروانه‌های کانون‌های صنفی معلمان حل شود.


۱۳۹۷/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...