نسخه چاپی

افزایش احتمال تقلب در انتخابات آمریكا

دستگاه‌های رأی‌گیری كه قرار است در ایالات تعیین كننده اوهایو استفاده شود، توسط یكی از شركت‌هایی تولید شده كه از حامیان مالی كمپین انتخاباتی «میت رامنی» است و زنگ خطری برای رأی‌دهندگان این ایالت در خصوص تقلب در انتخابات به صدا در آورده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دستگاه های خودکار رای گیری پیشتر حساسیت به تقلب در اوهایو را ثابت کرده‌اند اما به تازگی مشخص شده است که صدها هزار دلار به کمپین رامنی کمک کرده اند و این نگرانی به وجود آمده است که در این ایالت‌ تعیین‌کننده در انتخابات غرض ورزی‌های خطرناکی به وجود آید.

به تازگی مشخص شده است که برخی از مدیران شرکت «هارت اینترسیویک» تأمین کننده ملی سامانه‌های رأی‌گیری مبالغ هنگفتی به «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا اعطاء کرده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ برخی از سرمایه‌گذاران این شرکت همچنین از بزرگترین تأمین کنندگان مالی رامنی به حساب می‌آیند و رأی‌دهندگان احساس خوبی به این قضیه ندارند زیرا دستگاههای خودکار رأی‌گیری توسط شرکت هارت اینترسیویک تولید می‌شود و به همین منظور در معرض هرگونه فساد در رأی‌گیری قرار دارند.

بر اساس مقاله‌ای که نشریه فوربس منتشر کرده است، طبق بررسی ایالت اوهایو در سال 2007، مشخص شد که 5 سامانه‌ رأی‌گیری الکترونیکی که قرار بود در انتخابات سال 2008 مورد استفاده قرار گیرد در معرض تقلب قرار داشت. این دستگاهها که توسط هارت اینترسیویک تولید می‌شود و در سراسر منطقه همیلتون مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشکوک به آلوده بودن به بدافزارهای جاسوسی و دزدیده شدن کد امنیتی‌شان هستند.

یک مطالعه که امنیت دستگاههای رأی‌گیری را بررسی کرده است، دریافته است که این ابزار دستی قابلیت آن را دارد که آراء تقلبی را وارد این دستگاه کند و از آنجایی که دو عضو هیأت مدیره هارت اینترسیویک مبالغ هنگفتی را به کمپین انتخاباتی رامنی اعطاء کرده‌اند، این نگرانی‌ به وجود آمده است که تقلب در این ایالت نقش مهمی به نفع رامنی ایفا کند.

بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ کاندیدای انتخاباتی جمهوری‌خواه نتوانسته‌ است بدون پیروزی در ایالت اوهایو، در انتخابات پیروز شود و بنابراین با اهمیت ایالت اوهایو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هرگونه غرض ورزی در میان افرادی که این دستگاههای رأی‌گیری را تولید می‌کنند، می‌تواند یک زنگ خطری باشد به ویژه آنکه این دستگاهها پیشتر علائم نقص از خود نشان داده‌اند.

راشاتودی ادامه داد که منطقه همیلتون محلی است که دستگاههای رأی‌گیری در حین انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 مورد استفاده قرار می‌گیرد و جمعیتی بیش از 800 هزار نفر دارد.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...