نسخه چاپی

انتقاد تند آقای تهیه كننده از اكران فیلم های خارجی در سینماها

غلامرضا موسوی گفت: اكران فیلم‌های خارجی در پردیس‌های سینمایی كاری بسیار اشتباه است و تیشه به ریشه سینمای ما می‌زند.

به گزارش نما، غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما، در خصوص اکران فیلم‌های خارجی در سینما‌های کشور گفت: اکران فیلم‌های خارجی در پردیس‌های سینمایی کاری بسیار اشتباه است و با این حرکت نه تنها پیشرفتی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه فیلم‌های ایرانی خودمان هم پشت درب اکران می‌ماند و این کار تیشه به ریشه سینمای ما می‌زند.

وی درباره کمبود سالن‌های سینما و اعتراض فیلمسازان بیان کرد: قبل از اکران فیلم‌های خارجی باید برنامه ریزی مناسبی برای اجرایی شدن این تصمیم صورت گیرد تا هزینه‌ای در این مسیر تلف نشود. در ابتدا ما باید ۵ هزار سالن داشته باشیم که کمتر از یک دهم سالن‌های مورد نیاز را هم نداریم. تنها ۵۰۰ سالن داریم که آن هم جوابگوی فیلم‌های ایرانی ما نیست. در کنار این مشکل بار‌ها و بار‌ها اعتراض فیلمسازان را نسبت به کمبود سالن نمایش فیلم داشتیم. حالا با تمام این ها، فیلم خارجی هم می‌خواهیم اکران کنیم؟

موسوی تصریح کرد: امروز اکثر فیلم‌های خارجی در دسترس مردم است و آنها برای اکران یک فیلم خارجی، به سالن‌های سینما نمی‌آیند؛ آن هم فیلم‌هایی تاریخ گذشته و قدیمی که هر فیلم بینی به طور حتم آن‌ها را زودتر دیده است.

وی در ادامه به عدم استقبال مخاطبان از اکران فیلم های خازجی در سینماها اشاره کرد و افزود: تا امروز هم از فیلم‌های خارجی که اکران شده استقبالی صورت نگرفته است. این همه اصرار برای رسیدن به نتیجه‌ای که از قبل مشخص است را نمی‌فهمم! تنها این را می‌فهمم که چون هزینه شده بالاجبار باید اکران شوند.

این تهیه کننده در پایان یادآور شد: باز هم تأکید می‌کنم با وجود کمبود سالن‌های سینما نباید حق فیلمسازانمان را پایمال یک تصمیم بیهوده‌ کنیم که به صلاح نیست. با این کار تنها تیشه به سینمای نحیف کشورمان می‌زنیم.

۱۳۹۷/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...