نسخه چاپی

دستورالعمل مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان ابلاغ شد

محمد اكبر پور گفت: دستورالعمل مدیریت پیشگیری و مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان در سال جاری ابلاغ شده و به دستگاههای مربوطه داده شده است.

به گزارش نما، محمد اکبر پور گفت: دستورالعمل مدیریت پیشگیری و مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان در سال جاری ابلاغ شده و به دستگاههای مربوطه داده شده است.

وی افزود: همچنین بخشنامه های لازم برای آمادگی در مقابل با حوادث طبیعی در ایام تعطیل سال نیز به کارگروهها و ادارات کل مدیریت بحران استانداریهای سراسر کشور ابلاغ شده تا اقدامات مربوط به آمادگی در برابر حوادث طبیعی در کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تهیه و تدوین 7 دستورالعمل و آئین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و افزود: تهیه، تدوین و ابلاغ تفاهم‌نامه «ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله»، طرح جامع اطفای حریق جنگلها نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

اکبر پور با اشاره به پیگیری آموزش نیروهای مسلح با عنوان «هر نیروی نظامی یک امدادگر» تصریح کرد: ارتقای سطح همکاری با نیروهای مسلح و بسیج به منظور بهره گیری از توانمندی ها و امکانات در حوزه حوادث غیرمترقبه از جمله اقدامات در این رابطه است.

معاون امور آمادگی و مقابله با تاکید بر تاثیر سامانه هوایی اطفاء حریق جنگلها و مراتع کشور با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بر همین اساس تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق منابع طبیعی کشور با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها، مراتع و آبخیزداری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی انسجام بخشی و روزآمد کردن نقش نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه را امری اجتناب ناپذیر در مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: ایجاد شبکه منسجم تشکل های مردم نهاد در 31 استان کشور در سال گذشته محقق شده است.

برگزاری مانور سراسری زلزله مدارس در 8 آذر

اکبرپور همچنین برگزاری مانور سراسری زلزله مدارس در 8 آذر با محوریت محلات و مدارس تاب آور را از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری عنوان کرد.

معاون امور آمادگی و مقابله با تاکید بر به ابلاغ اخطاریه ها و هشدارهای مختلف از جمله هواشناسی و آمادگی با توجه به مناسبت‌های مختلف از جمله ایام نوروز، ایام عزاداری محرم و اربعین، فرارسیدن فصل پائیز و زمستان گفت: تهیه گزارشهای مربوط به حوادث اعم زلزله، سیل و غیره به وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهوری داده می شود.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...