نسخه چاپی

آمریكا پاكستان را تحریم كرد

وزارت تجارت آمریكا به بهانه فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی واشنگتن، دو شركت پاكستانی را در لیست تحریم قرار داد.

به گزارش نما، وزارت تجارت آمریکا به بهانه فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی واشنگتن، دو شرکت پاکستانی را در لیست تحریم قرار داد.

بر این اساس، رسانه‌های پاکستانی شامگاه یکشنبه در خبری اعلام کردند دو شرکت پاکستانی با نام‌های Techcare Services FZ و Tecnology Links Pvt Ltd در لیست شرکت‌های تحریم شده از سوی اداره تنظیم مقرارت صادرات آمریکا قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت تجارت آمریکا نیز در خبری اعلام کرد شرکت‌هایی که به لیست این قانون افزوده می‌شوند، از سوی دولت تحریم می‌شوند زیرا آنها مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا عمل کرده‌اند.

اداره تنظیم مقرارت آمریکا اعلام کرده است این دو شرکت در تامین کالاهایی دخیل هستند که در ساخت موشکی و تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌شود و نیاز به اخذ مجوز برای صادرات آنها وجود دارد. این اقدام در آستانه سفر «مایک پمپئو»‌ وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان اجرا شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز شنبه با انتقاد از آنچه همراهی نکردن پاکستان با راهبرد آمریکا در منطقه و ناکامی مبارزه با تروریسم خواند، بسته حمایتی 300 میلیون دلاری اختصاص یافته به این کشور را لغو کرد. مقام های بلند پایه نظامی آمریکا اعلام کردند پس از تعلیق کمک های نظامی آمریکا به پاکستان حالا این کمک ها به دلیل ناکامی اسلام آباد در قلع و قمع تروریست ها در خاک این کشور برای همیشه لغو می شود.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...