نسخه چاپی

شكایت قضایی از جاعلان آثار صادق تبریزی

به دلیل جعل آثار زنده یاد صادق تبریزی هنرمند عرصه نقاشی‌خط در ایران و از هنرمندان مكتب «سقاخانه»، پرونده حقوقی علیه جاعلان در دادگاه تشكیل شده است.

به گزارش نما، درگذشت صادق تبریزی هنرمند ایرانی بهانه‌ای شده برای جاعلان آثار هنری تا اقدام به جعل و کپی آثار این هنرمند کنند که در پی مشاهده مواردی از جعل آثار زنده یاد تبریزی، نماینده خانواده تبریزی از پیگیری قضایی این مساله خبر داد.

مهرداد فلاح نقاش و خواهرزاده صادق تبریزی گفت: پیرو اختیاراتی که دایی این جانب پیش از درگذشت و همچنین خانواده ایشان به من داده‌اند، اعلام می‌کنم که پس از درگذشت استاد تبریزی و بالا رفتن قیمت آثار ایشان، عده‌ای سودجو اقدام به ساخت آثاری جعلی با امضای این هنرمند کرده‌اند.

وی افزود: پرونده یکی از آنها در دادگاه از طریق شکایت من به عنوان نماینده خاندان تبریزی در حال پیگیری است. اگر جاعلان بخواهند به جعل آثار این هنرمند ادامه ورزند، در سطح ایران و در سطح بین المللی از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

نمونه جعل شده آثار

فلاح درباره اثرات برخورد با پدیده جعل و جاعلان آثار هنری گفت: برخورد با جاعلان آثار هنری دو نتیجه مهم در پی دارد؛ از یک سو از پایمال شدن حق و حقوق مادی و معنوی هنرمند و خانواده او جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر زمینه‌ای می‌شود برای حمایت از هنر و پاسداری از حقوق خریداران و مجموعه داران آثار هنری.

نمونه جعل شده آثار

این نقاش درباره مسیر مطمئن شدن از اصل بودن آثار صادق تبریزی تصریح کرد: در رابطه با دریافت سرتیفیکیت و کارشناسی آثار این هنرمند و اطمینان از اصالت اثر خریداری شده، هیچ گونه مبلغی از خریداران محترم دریافت نمی‌شود.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...