نسخه چاپی

گزارش هیل از بی‌توجهی ترامپ به وعده‌های انتخاباتی خود

نشریه هیل در گزارشی نوشت: در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای (كنگره) سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، سرگرم تبلیغ كردن در ایالت‌های حساس با یك شعار جدید است و آن این كه «وعده‌هایی داده شد و به وعده‌ها عمل شد».

به گزارش نما، پیام ترامپ در ارتباط با رأی‌دهندگان طبقه کارگر همانند رنه الویت -دموکراتی که در سال 2016 به ترامپ رأی داد- محقق نشده است. الیوت -که شغلش را به عنوان حمل‌کننده گل و گیاه در ایندیاناپولیس از دست داد در حالی که ترامپ وعده داده بود جلوی این کار را خواهد گرفت- بر این باور است که شعار ترامپ برعکس است یعنی «وعده‌هایی داده شد، اما به هیچ یک از آن‌ها عمل نشد».

هیل در ادمه نوشت: ترامپ با دادن وعده به رأی‌دهندگانی همانند الیوت، توانست وارد کاخ سفید شود. او وعده داده بود: با بازگرداندن فرصت‌های شغلی به آمریکا، «شغل‌های بیشتر و دستمزد‌های بهتری» در انتظار مردم است. پیام ترامپ در ارتباط با حمایت از کارگران به او کمک کرد بتواند در پایگاه‌های دموکرات‌ها حمایت را از آن خود کند، پایگاه‌هایی که فرصت‌های شغلی در آن‌ها کم شده بود؛ اما ترامپ با گذشت 18 ماه از دوران ریاست جمهوری‌اش، به وعده هایش به رأی‌دهندگان طبقه کارگری همانند الیوت که به او کمک کردند وارد کاخ سفید شود، خیانت کرد.

او با وجود آن که اعلام کرده بود شرکت‌ها فعال در خارج از کشور را مجازات خواهد کرد، اما تحقیق جدید موسسه «گود جابز نیشن» (Good Jobs Nation) نشان می‌دهد که ترامپ در واقع در حال استفاده کردن از اختیارات اجرایی خود به عنوان رئیس جمهور برای تحریک شرکت‌ها به منظور انتقال فرصت‌های خوب شغلی به خارج در تعداد فراوان است.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد دولت ترامپ بیش از 50 میلیارد دلار در ارتباط با قرارداد‌های جدید فدرال با شرکت‌ها اختصاص داد و بدیبن ترتیب روند تعطیلی شرکت‌های آمریکایی ادامه دارد و آن‌ها در پی یافتن کارگران ارزان‌تر در خارج هستند. در نتیجه، پیمانکاران بلندپایه فدرال -همانند یونایتد تکنالاجیز، جنرال مو تورز، هانی ول و زیمنس- در حال حاضر سرگرم خارج کردن فرصت‌های شغلی به روشی سریع‌تر از زمان رکود بزرگ هستند. در حقیقت، سالانه تحت ریاست جمهوری ترامپ روند خارج شدن فرصت‌های شغلی مرتبط با شرکت‌هایی که با مالیات تأمین مالی می‌شوند، سه برابر بیشتر از این روند در دوران ریاست جمهوری اوباما و بوش است. در مجموع، بیش از 133 هزار آمریکایی از زمان به قدرت رسیدن ترامپ نامه اخراج دریافت کردند.

رئیس جمهور این قدرت را دارد تا روند اختصاص پول ناشی از مالیات‌دهندگان را به شرکت‌هایی متوقف کند که در حال خارج کردن فرصت‌های شغلی از آمریکا هستند؛ اما حتی با آن که او بیش از صد دستور اجرایی و یادداشت تفاهم را امضا کرده است، هنوز سندی را امضا نکرده است که سبب محقق شدن وعده‌هایش در ارتباط با «ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر» از طریق متوقف شدن روند انتقال این فرصت‌ها به خارج شود.

برای رأی‌دهندگان طبقه کارگری که از ترامپ حمایت کردند، انفعال او در این زمینه نوعی دو رویی سیاسی محسوب می‌شود.

بر اساس تحقیقات موسسه پیو، 62 درصد از کسانی که به ترامپ رأی دادند همچنان رویکرد‌های خوبی در قبال او دارند. در همین حال، شمار قابل توجهی از رأی‌دهندگان رویکرد‌هایی منفی درباره او دارند و این تعداد از زمان انتخاب او به عنوان رئیس جمهور افزایش یافته است.

ترومبال کانتی یک منطقه مهم محسوب می‌شود، مکانی که ساکنان آن دو بار قبل از ترامپ به اوباما رأی داده بودند. اگر دموکرات‌ها می‌خواهند در مکان‌هایی همانند ترومبال کانتی رأی بیاورند، باید به رأی‌دهندگان طبقه کارگری نشان دهند که از تمام قدرت خود در دولت ما استفاده خواهند کرد تا به شرکت‌های آمریکایی اطمینان دهند فرصت‌های خوب شغلی در آمریکا باقی خواهند ماند.

در انتهای این مطلب آمده است: واضح است که رأی‌دهندگان طبقه کارگری به شعار ترامپ که می‌گوید به وعده هایش عمل کرده است، توجهی نشان نمی‌دهند. دموکرات‌ها باید اعلام کنند که آماده انجام دادن کار در جا‌هایی هستند که ترامپ نتوانست در آن‌ها به وعده هایش عمل کند.


۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...