نسخه چاپی

دولت‌های تندروی ایتالیا و مجارستان متحد شدند

شبكه خبری سی‌. ان. ان در گزارشی به نزدیك شدن سیاست‌های ضد مهاجرتی ایتالیا و مجارستان پرداخت و نوشت كه ارتباط نزدیك میان مقامات دو كشور می‌تواند به «اسب تروا» در راستای نفوذ در اروپا تبدیل شود.

به گزارش نما، شبکه خبری سی‌. ان. ان در گزارشی به نزدیک شدن سیاست‌های ضد مهاجرتی ایتالیا و مجارستان پرداخت و نوشت که ارتباط نزدیک میان مقامات دو کشور می‌تواند به «اسب تروا» در راستای نفوذ در اروپا تبدیل شود.

پس از دیدار اخیر «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیرکشور ایتالیا با «ویکتور اوربان» نخست‌‌وزیر مجارستان و تاکید طرفین بر اهمیت تشکیل ائتلافی ضد پذیرش پناهجویان به نظر می‌رسد که ایتالیا و مجارستان در حال نفوذ در سیاست‌های اروپایی هستند.

رابطه نزدیک میان این دو سیاستمدار راست‌گرای افراطی، می‌تواند رابطه اتحادیه اروپا و نیز توافق برگزیت را تحت تاثیر قرار دهد. هوادارن برگزیت سخت در بریتانیا، اتحادیه اروپا را متهم می‌کنند که می‌خواهد این را ثابت کند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نوعی شکست برای این کشور است و به این ترتیب دیگر کشورهای اروپایی را متقاعد کنند که از الگوی مشابه پیروی نکنند. البته سران اروپایی چنین اتهامی را رد می‌کنند. مقام اروپایی روز سه‌شنبه در میلان دیدار کردند. اوربان و سالوینی بارها در زمینه پذیرش پناهجویان از مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند.

سالوینی و اوربان که به اتخاذ سیاست‌های راست‌گرایانه شهرت دارند، تشکیل یک اتحاد حامی اروپا و ضد مهاجران را خواستار شده‌اند، که مانع از ورود پناهجویان به اروپا از خاورمیانه و آفریقا می‌شود.

سالوینی که ریاست حزب راست‌گرای افراطی «لیگ» را بر عهده دارد به خبرنگاران گفت که ایتالیا و مجارستان تلاش می‌کنند تا در آینده اتحادی شکل دهند که شامل سوسیالیست‌ها و چپ‌ها نمی‌شود و نماینده «ارزش‌ها و هویتی» است که احزاب آنها نماینده شان هستند. وی افزود: «ما در سطح قاره‌ای در آستانه تغییری تاریخی قرار داریم.»

حزب لیگ از سال ۲۰۱۴ در پارلمان اروپا با احزاب تندرویی مانند حزب جبهه ملی فرانسه و حزب آزادی در اتریش هم پیمان بوده است.

اوربان هم از ائتلاف حزبی مردم اروپا که بیشترین تعداد عضو را در پارلمان اروپا دارد و حزب وی موسوم به «فیدس» هم عضو آن است، خواست که علیه مهاجران غیرقانونی مواضع سختی اتخاذ کنند.

این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرند که راست‌گرایان اروپایی تلاش می‌کنند تا در انتخابات پارلمانی اروپا که ماه می آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند تا در صورت پیروزی در این انتخابات به مدت پنج سال قدرت را در پارلمان در اختیار بگیرند. در صورت تحقق چنین وضعیتی، نفوذ منطقه‌ای آنها افزایش می‌یابد که به طور ویژه متوجه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان است.

همچنین مذاکرات درباره خروج فرانسه از اتحادیه اروپا موسوم به «فرگزیت» یا وضعیتی مشابه درباره هلند «نرگزیت» و دیگر کشورهای اروپایی در محافل عمومی مطرح نمی‌شود چرا که اتحادیه اروپا از جانب کسانی که می‌خواهند این اتحادیه را از درون بشکنند وجود دارد.

با این حال «ژروم ریویر» از حزب راست‌گرای افراطی ملی فرانسه در زمینه اینکه نتیجه انتخابات به نفع احزاب راست‌گرا باشد، خوشبین است. وی گفت: «من فکر می‌کنم که ما برای نخستین‌بار می‌توانیم در انتخابات پارلمانی آتی اکثریت را به دست آوریم و اگر اکثریت را هم نداشته باشیم، از دید من اقلیت قدرتمند را در اختیار داریم و آنقدر قدرتمند است که می‌تواند مانع از اجرایی شدن آنچیزی شود که آنها هم‌اکنون می‌خواهند.»

در ادامه این گزارش آمده است که تاکنون این احزاب برای عملکرد در پارلمان اروپا اتحاد نداشتند و رابطه میان اوربان و سالوینی نشان می‌دهد که تمایل برای ایجاد چنین اتحادی رو به افزایش است.

مجارستان و ایتالیا در زمینه سیاست‌های پذیرش پناهجویان از سال ۲۰۱۶ تنش‌های فراوانی را داشته‌اند. ایتالیا به عنوان خط مقدم پذیرش پناهجویان است و مجارستان از سال ۲۰۱۵ و در بحبوحه جنگ سوریه اعلام کرده است که قصد ندارد پناهجویان را در خاک خود بپذیرد. این در حالی است که بیشتر کشورهای اروپایی در قالب برنامه اروپایی، سهم خود را پذیرفته‌اند. اما مجارستان مانند چندین کشور اروپای شرقی از پذیرش پناهجویان خودداری کرده است.

پدیده‌ای به نام بنن

برخی از احزاب اروپایی امیدوارند که «استیو بنن» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید به آنها کمک کند تا در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند. وی به چندین کشور اروپایی سفر کرده است و حتی به تشکیل جنبش «سوپر گروپ» که پوپولیست‌ها را با هم متحد می‌کند، کمک کرده است. وی در مصاحبه‌ای با «دیلی‌بیست» هم گفته است که انتخابات ماه می بسیار مهم است و نخستین تقابل میان پوپولیسم و حزب داووس است. که لحظه‌ای بسیار مهم برای اروپا تلقی می‌شود. منظور وی از داووس، سوئیس است که نمادی از لیبرال‌‌ها در عصه جهانی محسوب می‌شود.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...