نسخه چاپی

خبرنگاران رویترز در میانمار 7 سال زندانی می شوند

یك قاضی در میانمار دو خبرنگار خبرگزاری رویترز را به گذراندن هفت سال حبس محكوم كرد.

به گزارش نما، دولت میانمار، جرم این افراد را جمع آوری اطلاعات ملی عنوان کرده است اما برخی منابع میگویند که پوشش اخبار مربوط به مسلمانان روهینگیا علت اصلی بازداشت و محاکمه آنها است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «وا لون» ۳۲ ساله و «کیا سوئه» او» ۲۸ ساله اطلاعاتی را در میانمار جمع‌آوری کرده بودند که نقض قوانین این کشور است.

این دو خبرنگار از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ زندانی شده‌اند و در جلسه دادگاه روز دوشنبه (امروز) گفتند که پلیس میانمار اسنادی را علیه آنان تهیه کرده است.

روزنامه گاردین نوشت، این دو خبرنگار رویترز درباره مرگ ۱۰ اقلیت مسلمان روهینگیا که به دست سربازان ارتش میانمار و بوداییان کشته شده بودند، اطلاعات جمع آوری می‌کردند و بعد از آنکه افسران ارتش میانمار این دو خبرنگار را برای شام دعوت کردند، آن‌ها دستگیر شدند.

روزنامه گاردین نوشت، این دو خبرنگار می‌گویند بعد از دعوت شدن برای شام، اسناد سری به آن‌ها داده شد و همه این شرایط برای اتهام زنی به آنان برنامه‌ریزی شده بود.

برگزاری جلسه دادگاه آنان قبلا به تعویق افتاده بود و در نهایت امروز (دوشنبه) برگزار شد. سازمان ملل، فعالان حقوق بشر، کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و برخی کشورهای دیگر به این حکم اعتراض کرده‌اند.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...