نسخه چاپی

برملاشدن راز ضمانت‌نامه‌های جعلی متهم

قاضی صلواتی در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حمید باقری درمنی» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، در ابتدای جلسه قاضی صلواتی گفت: در خصوص ضمانت‌نامه‌های صادره از بانك ملی،‌نماینده دادستان توضیحاتی را ارائه می‌دهند.

به گزارش نما، قاضی صلواتی در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حمید باقری درمنی» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، در ابتدای جلسه قاضی صلواتی گفت: در خصوص ضمانت‌نامه‌های صادره از بانک ملی،‌نماینده دادستان توضیحاتی را ارائه می‌دهند.

نماینده دادستان بیان داشت: ابتدا دو ضمانتامه صادر از بانک ملی در تاریخ ۳ آبان‌ماه ۸۹ و ۲ آبان ماه ۹۵ به ارزش‌های ۶.۵ و ۵ میلیارد تومان که بانک ملی به ریاست آقای جوانمیر محمدی گفته‌اند ضمانت‌نامه‌ها فاقد اصالت هستند. ضمانت‌نامه‌ها واجد اصالت هستند. دو ضمانت اول وثیقه تسهیلات قرار می‌گیرد و ۳ ضمانت‌نامه اساسا واجد اصالت هستند، ولی تضمینات صادر شده جعلی است.

نماینده دادستان تعدادی ضمانت‌نامه به ارزش‌های مختلف را از شرکت‌های آریابرج هرم نوین، حافظان، پلاستیک‌کاران ایلیا به ذینفعی صرافی اقتصاد نوین عنوان کرد و همچنین افزود: ضمانت‌نامه‌هایی که در وجه شرکت سامان مجد صادر شده، شرکت‌های آریا برج هرم و شکوه آبیدر هستند.

وی همچنین تصاویری از ضمانت‌نامه‌ها به همراه خود داشت و برخی دیگر از آنان ضمانت‌نامه‌هایی بودند که ذینفع آن شرکت پالایش نفت جی بود و شرکت‌های شکوه آبیدر و آریا برج ضمانت آن را انجام داده بودند.

نماینده دادستان در ادامه افزود: شرکت‌هایی که اقدام به صدور ضمانت‌نامه کردند، تمامی آنها مدیریت‌شان با آقای «ح ب د» بوده است. در حال حاضر ۳۶ فقره فرم ضمانت‌نامه وجود دارد که توسط بانک ملی عودت و از پرداخت وجه خودداری شد. همچنین ۵۷ فقره فرم خام ضمانت‌نامه وجود دارد که از بانک ملی ارسال شده و در زمان مدیریت جوانمیر محمدی از دور خارج شده است.

۱۳۹۷/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...