نسخه چاپی

ادعای نیكی هیلی درباره مشاركت ایران و روسیه در حمله احتمالی به ادلب

سفیر آمریكا در سازمان ملل ادعای رییس‌جمهور كشورش را درباره مسئولیت ایران، روسیه و سوریه در فاجعه احتمالی در ادلب را تكرار كرد.

به گزارش نما، «نیکی هیلی» ضمن تایید ادعای ترامپ در مورد اشتباه ایران و روسیه در صورت مشارکت در درگیری‌های استان ادلب، مدعی شد همه نگاه‌ها متوجه اقدامات سه کشور متحد منطقه است.

وی ضمن بازنشر توییت رییس‌جمهور آمریکا که گفته بود، «روس‌ها و ایرانی‌ها در صورت مشارکت در حمله بشار اسد به استان ادلب اشتباه بشری عمیقی مرتکب خواهند شد و باید جلوی این اتفاق گرفته شود» نوشت: همه چشم‌ها به اقدامات اسد، روسیه و ایران در ادلب است.



دولت سوریه از یک هفته پیش درباره حمله به مقر شورشیان سوری در شمال غربی سوریه هشدارهای لازم را داده است. دولت بشار اسد از یک هفته پیش نیروهای ارتش را برای اعزام به این منطقه جمع‌آوری و آماده کرده است.

ادلب به عنوان آخرین مقر تروریست های معارض دولت اسد سوریه می‌شود که از سوی حیات تحریر الشام (HTS)، شعبه القاعده و النصره قدیم اداره می‌شود. به گفته استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، ۱۰ هزار نفر جنگجویان این گروه شورشی در ادلب مستقر هستند. اگر چه القاعده مدعی انحلال گروه تحریر الشام است اما هنوز این گروه پایگاه‌های زیادی در ادلب دارد.

۱۳۹۷/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...