نسخه چاپی

واكنش كلینتون به تهدیدبستن تنگه هرمز

تلویزیون صدای آمریكا گفت: واشنگتن تهدید ایران درباره بستن تنگه هرمز را سرسری نمی گیرد بلكه جدی می داند.

به گزارش نما به نقل از کیهان، به گزارش صداي آمريكا، هيلاري كلينتون ضمن سخنراني در دانشگاه جرج تاون واشنگتن به تهديدهاي ايران در بستن تنگه هرمز اشاره كرد و گفت ما اين تهديدها را جدي مي گيريم.


وي افزود: در ديدگاه آمريكا انرژي در كانون ژئوپلتيك و منبع ثروت و قدرت است و به اين دليل مي تواند منشا درگيري و همكاري باشد.


وزير امور خارجه آمريكا گفته است نفع ما در اين است كه جلوي درگيري را بگيريم.


تلويزيون صداي آمريكا گفت: خليج فارس و تنگه هرمز شاهراه انتقال 20 درصد نفت به جهان است و واشنگتن تهديد ايران به بستن تنگه هرمز را سرسري نمي گيرد.


بنابراين گزارش كلينتون در ادامه سخنانش گفته كه «همه از انواع تحريم ها عليه تهران خبر دارند اما نمي دانند اين چه ديپلماسي دشواري را طلبيده تا موثر واقع شود».


وي افزوده است: منطقه اي ديگر از جهان كه دستخوش تنش شده و منشا آن باز هم منابع انرژي است درياي جنوب چين است جايي كه به خاطر نياز داخلي چين از يك طرف و فيليپين، ويتنام، مالزي، برونئي و تايوان از طرف ديگر هر كدام ادعاي مالكيت بر نفت و گاز طبيعي در اعماق كف دريا را دارند.


كلينتون مي گويد: ما داريم به آنها كمك مي كنيم كه خودشان يك دستور العمل واضح و روشن براي مديريت آن منابع احتمالي بدون درگيري تدوين كنند.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...