نسخه چاپی

اَلیستر بِرت: گفت‌وگوهای سودمندی با ایران درباره برجام داشتیم

«اَلیستر بِرت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا بعد از دیدار با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در تهران گفت كه گفت‌وگوهای سودمندی با همتای ایرانی خود داشت.

به گزارش نما، «اَلیستر بِرت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا بعد از دیدار با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در تهران گفت که گفت‌وگوهای سودمندی با همتای ایرانی خود داشت.

بِرت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، «آخر هفته در تهران – گفت‌وگوهای سودمندی با عراقچی معاون وزیر خارجه [ایران]، درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای داشتم».

اَلیستر برت همچنین گفت که درباره مسایل مربوط به شهروندان دو تابعیتی با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو کرده است.

معاون وزیر خارجه انگلیس که شنبه دهم شهریور وارد تهران شد، دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس را در دیدار با مقام‌های ایرانی برگزار کرد. این چهارمین دور گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه ایران و انگلیس بود و طرفین درباره همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در پس خروج آمریکا از برجام و نحوه تامین ساز و کارهای مالی و پولی بین دو کشور رایزنی کردند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران درباره سفر الیستر برت به تهران گفت «گفت‌وگوهای دوره‌ای با کشورهای مختلف داریم و با انگلیس هم گفت‌وگوهای دوره‌ای در سطح معاونان وزرای خارجه است و چند ماه پیش آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه به لندن سفر کرد و این گفت‌وگوها در آنجا برگزار شد».

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر برت گفت «این بار نوبت طرف انگلیسی بود که به ایران سفر کند. طیف بسیار گسترده‌ای از مسائل دوجانبه در حوزه مسائل اقتصادی، کنسولی و سیاسی فیمابین، برجام، تحولات منطقه و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو قرار دادیم».

معاون وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه با «سیدکمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز ملاقات کرد و طرفین درباره برجام و مسائل منطقه از جمله بمباران سعودی‌ها در یمن گفت‌وگو کردند. برت در دیدار با خرازی گفت که انگلیس به دنبال یافتن مکانیسم اروپایی برای موفقیت برجام است.

«مارتین لانگ دن» نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه نیز که برت را در این سفر همراهی می‌کند، روز شنبه با «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و از همکاری ایران و انگلیس در خصوص بحران سوریه استقبال و آمادگی کشورش را برای کمک به تلاش‌ها به منظور پایان بحران و اعاده ثبات به این کشور اعلام کرد.

۱۳۹۷/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...