نسخه چاپی

سایه سنگین پهپاد ایوب بر سر اسرائیل

یك خبرنگار صهیونیست حضور آمریكا در رزمایش مشترك با اسرائیل را كم فروغ و نمایشی توصیف كرد.

به گزارش نما، کیهان نوشت: رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي تحت عنوان چالش دشوار 2012 از زمستان سال گذشته چندين نوبت به تعويق افتاده بود.

ميترا فرهمند خبرنگار راديو فردا در فلسطين اشغالي درباره رزمايش مذكور گزارش داد: قرار بود اين رزمايش اوايل بهار انجام شود اما به نيمه اكتبر موكول شد. آمريكا آن زمان نمي خواست كه با مشاركت دادن نيروهاي نظامي اش در چنين مانوري در كنار اسرائيل، آن هم در حالي كه سخنان جنگ طلبانه سران اسرائيل شدت گرفته بود، آمريكا را در يك مقابله نظامي با ايران نشان دهد.


وي افزود: پنتاگون به تازگي تاييد كرد كه از شمار نيروهاي خود در رزمايش كنوني، به ميزان چشمگيري كاسته است، امري كه پنتاگون آن را تنها ناشي از جدول زماني نيروهاي نظامي آمريكا در جهان مي داند. پنتاگون همچنين تاييد مي كند كه نوع و ميزان برخي از تجهيزات و هزينه مالي خود را در اين رزمايش كم كرده است.


گزارش راديو فردا مي افزايد: اما رسانه هاي آمريكا نوشته بودند باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا با كاستن از شمار نيروهاي نظامي مشاركت كننده در رزمايش با اسرائيل خواسته است كه به بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل پيام بدهد كه در انديشه عملي كردن «گزينه نظامي» در قبال تاسيسات هسته اي ايران نباشد.

در دوره اخير مناسبات ميان نتانياهو و اوباما به خاطر اصرارهاي نخست وزير اسرائيل براي تعيين «خط قرمز» در پرونده هسته اي ايران متشنج بوده است؛ اين تنش ها به جايي رسيد كه نتانياهو در سفر ماه گذشته خود به آمريكا نتوانست تاريخي براي ملاقات با اوباما بگيرد.


يادآور مي شود مقارن با اولين روز رزمايش 3 هفته اي آمريكا و اسرائيل در صحراي نقب (جنوب فلسطين اشغالي)، يك فروند پهپاد پيشرفته رژيم صهيونيستي در شمال فلسطين سقوط كرد.


پيش از اين هم نفوذ يك پهپاد متعلق به حزب الله به عمق منطقه استراتژيك نقب و انجام فعاليت هاي شناسايي، با حيرت و شوك شديد در محافل رسانه اي و اطلاعاتي جهان به ويژه رژيم صهيونيستي مواجه شده بود. كانال 2 تلويزيون اسرائيل مي گويد سايه پهپاد ايوب بر سر رزمايش صهيونيست ها سنگيني مي كند.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...