نسخه چاپی

شیوه پخش فوتبال در تلویزیون تغییر می‌كند

مدیر تولید و فنی شبكه سه سیما گفت: این شبكه تلویزیونی قصد دارد با شیوه جدید و در قالبی نو اقدام به پخش زنده مسابقات فوتبال كند.

به گزارش نما، «پژمان محمدی» مدیر تولید و فنی شبکه سه سیما در گفت‌وگو با فارس درباره نوآوری‌های تصویری شبکه سه که مخاطبان برای اولین بار در بازی دو تیم ایران و کره جنوبی در پخش فوتبال تیم‌های ملی مشاهده شد، گفت: پس از جمع‌بندی، ایده اولیه و رسیدن به دیدگاه مشترک، با حمایت جدی مدیر شبکه چارچوب کلی این کار طراحی شد. روال کار در تولید این پیش بازی، معمولا شامل چند پلان از خروج تیم‌ها از هتل‌های محل استقرارشان، حرکت اتوبوس‌ها در سطح شهر‌، ورود اتوبوس‌ها به ورزشگاه، پیاده شدن و حرکت بازیکنان به سمت رختکن‌ها، تصاویر رختکن‌ها و بالاخره تصاویر بازیکنان در حال گرم کردن خود پیش از ورود رسمی به زمین و تصاویر خاص و ری‌اکشن‌های جذاب از تماشاگران و طرفداران دو تیم و بازیکنان خواهد بود که البته سعی می‌کنیم با بالاترین کیفیت تهیه شود.

وی ادامه داد: البته راه‌اندازی یک مجموعه باکس مونتاژ پرتابل در کنار زمین و زمان کم برای تصویربرداری، کپچر، بازبینی تصاویر، مونتاژ، انتقال مجدد به دیسک و پخش آن هم در نوع خود کار ویژه و رکورد جالبی بود که با توجه به زیرساخت‌هایی که در شبکه ایجاد کرده‌ایم و سرعت عمل و تخصص و روحیه جهادی همکاران ممکن شد.

وی همچنین درباره مشکلات و موانع موجود در انجام این کار توضیح داد: هماهنگی‌های لازم برای دریافت اجازه تصویربرداری از رختکن‌ها و همچنین حراست هتل‌ها برای تصویربرداری از خروج تیم‌ها از هتل از مسائل وقت‌گیری بود که البته با همکاری دوستان وزارت ورزش و فدراسیون میسر شد. البته مشکلاتی هم بوده، از جمله اینکه حتی در زمان مورد نظر اجازه تصویربرداری از رختکن خالی تیم کره صادر نشد، در حالی که این کار توسط برودکسترهای مهم صورت می‌گیرد.

وی افزود: صدور کارت شناسایی مخصوص (ID Card) در بازی‌های بین‌المللی هم خود روال خاصی دارد، به خصوص اینکه در این بازی کارت‌ها فقط چند ساعت مانده به شروع بازی صادر شد و همین مسئله با توجه به تاثیر منفی آن در حضور به موقع همکاران در پست‌های خود مشکل دیگر ما بود. ترافیک تهران هم امکان همراهی اتومبیل گروه با اتوبوس حامل تیم‌ها و تصویربرداری به موقع در نقاط مورد نظر را خیلی سخت کرده بود. البته مشکلات دیگری هم بود مثل نور نامناسب تونل ورودی ورزشگاه آزادی. به هر حال سعی می‌کنیم با تجربه این کار مشکلات کارهای بعدی را پیش‌بینی و تا حد ممکن مدیریت کنیم تا تصاویر جذاب و دلچسبی را روی آنتن شبکه سه بفرستیم.

وی اظهار داشت: طبعا با حمایت خوب شبکه و سازمان، تا زمانی که فکر کنیم این بخش برای مردم جذاب است، با تمام توان این کار را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم آن را جذاب‌تر تهیه کنیم. ایده‌های دیگری هم وجود دارد که پس از اجرا در مورد آن توضیح خواهیم داد؛ البته از ایده‌های جدید و اجرایی مخاطبان هم استقبال می‌کنیم.

محمدی همچنین درباره تفاوت‌های این کار با نمونه‌های خارجی آن توضیح داد: در این زمینه کارهای خوبی در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ و سایر مسابقات مهم اروپایی مانند ال کلاسیکو انجام شده است؛ البته امکانات آن‌ها از ما بیشتر است ولی همکاران ما با همت بیشتر کارهای قابل توجهی ارائه می‌دهند و به دلیل کمبود امکانات بی‌کار نمی‌نشینیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما از طرف برنامه فوتبال برتر برای تهیه تصاویر اعزام شده بودید؟ تصریح کرد: واقعا این خط‌کشی‌ها در شبکه وجود ندارد. ما یک تیم هستیم و همه خود را موظف به ارتقاء کیفی برنامه‌ها و تامین نظر مخاطب می‌دانیم. این کار هم یک کار تیمی درون شبکه‌ای بود و همکاری در یک کار تیمی حرف اول را می‌زند.

وی درباره بازتاب ارائه شیوه جدید در پخش فوتبال زنده نیز گفت: در ارتباط‌های مستقیمی که ما و همکاران داشتیم، با وجود آنکه این کار اول بود و ایراداتی هم داشت، استقبال بسیار خوب بود.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...