نسخه چاپی

ادامه حضور «فیل در تاریكی» روی صحنه

كارگردان «فیل در تاریكی» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی عنوان كرد نمایش اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام نوشته قاسم هاشمی نژاد است.

به گزارش نما، مهرداد مصطفوی کارگردان «فیل در تاریکی» درباره اجرای این اثر نمایشی و استقبالی که از کار شده است گفت: روزهای اول از استقبال مخاطبان هیچ رضایتی نداشتیم اما خوشبختانه از هفته دوم اجرا غافلگیر شدیم و شاهد حضور پرتعداد مخاطبان بودیم.

به گفته وی، تبلیغات مجازی نقش زیادی در جذب مخاطبان نمایش نداشته و بیشتر تبلیغات سینه به سینه باعث حضور تماشاگران شده است.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: این اجرا قرار بود تا ۲۶ شهریور به صحنه برود اما به همه گروه های نمایشی اعلام کرده اند که به دلیل آغاز ماه محرم نمایش ها باید حداکثر تا ۱۸ شهریورماه به اجرای خود پایان دهند در حالی که این نمایش کاری موزیکال یا کمدی نیست. در هر حال امیدوارم بتوانیم نمایش را تا ۲۶ شهریور ادامه دهیم چون کار در حال جذب مخاطب است.

مصطفوی درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش اقتباسی آزاد از رمان «فیل در تاریکی» نوشته زنده یاد قاسم هاشمی نژاد است که توسط محمد زارعی به نگارش درآمده است. داستان در تعمیرگاهی رخ می دهد که ورود یک بنز به آنجا اتفاقاتی را رقم می زند و بحرانی شکل می گیرد. اتفاقات نمایش در دهه ۵۰ رخ می دهد و جلال شخصیت اصلی نمایش با ورود بنز به تعمیرگاه کم کم وارد نظام سرمایه داری و قدرت می شود و از اینجا است که داستان نمایش نسبت به رمان متفاوت می شود.

این کارگردان در پایان درباره فضاسازی نمایش بیان کرد: بازی بازیگران و داستان نمایش به شکل رئالیستی است اما اتمسفر و فضاسازی به صورت مینیمال طراحی شده است. در نمایش به جای حضور بنز از سه صندلی ماشین استفاده می شود اما صندلی ها هر بار با توجه به موقعیت داستان کاربرد مختلفی پیدا می کنند. در نهایت تلاش من این بوده که در اجرا تخیل تماشاگر را تحریک کنم.

آیدین بهاری، پویا پورامین، امیر جنانی، آوا شریفی، ابراهیم عزیزی، پرهام یداللهی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۸ شهریور ماه هر شب ساعت ۱۹:۱۰ در سالن شماره ۲ تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود.

۱۳۹۷/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...