نسخه چاپی

هشدار جدی پلیس فتا به شهروندان

پلیس فتا درباره كلاهبرداری و اخاذی‌ از كاربران در فضای مجازی به ویژه (دختران و زنان جوان) توسط برخی افراد سودجو به شهروندان هشدار داد.

به گزارش نما، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در رابطه با افراد سودجویی که به بهانه‌های مختلف از جمله ازدواج و غیره نسبت به گرفتن عکس‌های خصوصی کاربران به ویژه دختران و زنان جوان اقدام می‌کنند، اظهار کرد: برخی از افراد سودجو به بهانه‌های مختلف و با تنظیم سناریوهایی به حریم شخصی کاربران در فضای مجازی به ویژه زنان و دختران جوان وارد شده و به گرفتن تصاویر شخصی و خصوصی آن‌ها برای رسیدن به مقاصد غیراخلاقی خود اصرار دارند.

وی افزود: تاکنون تعداد زیادی شاکی به دلیل اخاذی و دریافت عکس‌های خصوصی و کلاهبرداری از آن‌ها در فضای مجازی توسط برخی از افراد سودجو به پلیس فتا مراجعه کرده‌اند و در این راستا پرونده‌های بسیاری تشکیل و مجرمان زیادی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه از ضرورت ذخیره نکردن عکس‌های خصوصی و شخصی در تلفن های همراه گفت: با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی رایج در کشور باید استفاده از تلفن همراه به درستی صورت گیرد، لذا استفاده نادرست از این وسیله می‌تواند زمینه ساز تهدیدات مرتبط با این وسیله ارتباطی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: کاربران از نگهداری و ذخیر عکس‌های شخصی و خصوصی خود در گوشی‌های تلفن همراه خود خودداری کنند و آن‌ها را برای دیگران ارسال نکنند.

سرهنگ کاظمی افزود: هموطنان در حفظ و نگهداری از گوشی‌های تلفن همراه خود کوشا باشند، چراکه ممکن است با سرقت گوشی آن‌ها تمامی فایل‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی‌شان به دست افراد سودجو بیفتد و برای مالکان تلفن دردسر ساز شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت در رابطه با دریافت جایزه در پای عابر بانک‌ها توصیه کرد: برای دریافت وجه و جایزه نیازی نیست که مالکان حساب‌های بانکی به پای دستگاه‌های خودپرداز بروند، چراکه افراد سودجو با موضوع شما برنده جایزه شده اید و اطلاعات شخصی و شماره حساب خود را تحویل دهید با مالکان حساب‌های بانکی تماس گرفته و خواستار دریافت اطلاعات شخصی آن‌ها می‌شوند، لذا باید قبل از هر کاری این تماس گیرندگان احراز هویت شوند و دارندگان حساب نیز در حفظ اطلاعات شخصی خود کوشا باشند.

۱۳۹۷/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...