نسخه چاپی

پاتك دیپلماتیك به رژیم صهیونیستی

پاراگوئه اعلام كرد كه سفارت خود در سرزمین های اشغالی را از بیت المقدس به تل آویو برمی گرداند.

به گزارش نما، مقام های این کشور گفتند که «پاراگوئه می خواهد به افزایش تلاش های دیپلماتیک در منطقه برای دستیابی به صلحی فراگیر، عادلانه و پایدار در خاورمیانه کمک کند».

«هوراسیو کارتس» رئیس جمهوری پیشین پاراگوئه 21 ماه می (31 اردیبهشت) سفارت این کشور را به قدس منتقل کرد اما «ماریو بنیتز» رئیس جمهوری جدید در تصمیمی تازه اقدام کارتس را لغو کرد.

پاراگوئه پس از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری است که سفارت خود را به قدس منتقل کرد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای آمریکای لاتین خواسته بود که سفارت خود را به قدس منتقل نکنند.

رسانه های پاراگوئه گزارش داده بودند که تصمیم رئیس جمهوری پیشین برای انتقال سفارت به قدس با مخالفت شدید مردم این کشور مواجه شده بود. بنیتز قول داده بود که در تصمیم دولت قبلی تجدیدنظر خواهد کرد.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم در پی اقدام تازه پاراگوئه سفارت خود را در آن کشور آمریکای لاتین تعطیل کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آذرماه سال 1396 اعلام کرد که شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. وی همچنین دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.

پس از آن زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله آوارگان را نیز در بر می گیرد.

برخی منابع می گویند که به احتمال زیاد ترامپ در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری میلادی (سپتامبر)، طرح خود را ارائه خواهد کرد.


۱۳۹۷/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...