نسخه چاپی

تروریست ها شیعه و سنی را باهم ترور میكنند

در حالی كه برخی گروهك های اپوزیسیون همچنان با طیفی از گروه های تروریستی در ارتباطند، یكی از فعالان اپوزیسیون اعلام كرد گروه های تروریستی پایگاهی در میان مردم ندارند.

به گزارش نما، روزنامه کیهان نوست:

اغتشاشات ۳ سال پيش بهانه اي بود تا گروهك هاي تروريستي نظير پژاك، كومله، دموكرات، ريگي و منافقين در كنار ساير گروه هاي اپوزيسيون به هم برسند و متفق القول مدعي جنبش سبز شوند.بعد از آن نيز در بسياري از نشست هاي محفلي گروه هاي ضد انقلاب، از سران برخي از همين گروه هاي تروريستي براي هماهنگي دعوت به عمل آمده است. رسانه هاي فارسي زبان انگليسي و آمريكايي و فرانسوي نيز بارها تريبون هاي خود را به عناصري نظير ريگي و... سپردند.

با اين حال عبدالستار اوشوكي از عناصر اپوزيسيون مقيم لندن درباره اقدام تروريستي اخير در چابهار كه منجر به شهادت دو نفر شد، گفت: گروه هاي تروريستي در داخل پايگاه مردمي ندارند.

وي در مصاحبه با دويچه وله با بيان اينكه گروه موسوم به حركت انصار پس از فروپاشي گروه ريگي به وجود آمده، افزود: آنها گروه تكفيري و قائل به خشونت و كشتار جمعي نظير عمليات انتحاري هستند. امكان فعاليت آنها بسته به ميزان امكاناتي است كه در آن سوي مرز در اختيار آنها گذاشته مي شود.

وي همچنين گفت: اين گروه ها در داخل بلوچستان ايران پايگاه مردمي ندارند، چون شديداً به دنبال جنگ، درگيري و نفاق بين سني و شيعه هستند. وانگهي آنها در كشتار جمعي خودشان هم خبرگي ويژه اي دارند. مردم با بمب گذاري شديداً مخالف هستند به خصوص كه معمولاً بمب گذاري ها و عمليات انتحاري اين گروه هاي مسلح و خشونت گرا تمايزي بين بلوچ و فارس يا بلوچ سيستاني و شيعه و سني نمي گذارد. ما ديديم كه در همين عمليات اخير چابهار از دو كشته شده، يكي سني است، ديگري شيعه مذهب، يكي سيستاني و ديگري بلوچ است. در نتيجه بلوچ و سيستاني به طور مساوي مورد خشونت قرار گرفته اند. در عمليات ۲۲ ماه پيش در چابهار نيز به همين صورت تعداد زيادي از اهل سنت كشته شدند و ادعاي اين گروه كه براي احقاق حقوق اهل سنت مبارزه مي كند، با اين روش هاي خشونت آميز و كشتار جمعي، مورد قبول مردم بلوچ نيست. علاوه بر آن ايدئولوژي تكفيري و همفكري اين گروه ها با گروه هاي مشابه در پاكستان و افغانستان، عملكردشان هم در بلوچستان باعث ضرر مي شود و به همين دليل هم ما مي بينيم كه جامعه روحانيت اهل سنت در بلوچستان و امام جمعه اهل سنت زاهدان، شديداً اين عمليات را محكوم كرده و گفته است كه اين يك عمليات تروريستي است كه توسط نيروهاي وابسته به استكبار جهاني صورت گرفته و شيعه و سني را به صورت يكسان مورد هدف قرار داده است.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...