نسخه چاپی

راهكارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی كودكانتان

یك روانشناس گفت: برای رهایی از اضطراب و افت تحصیلی بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را از امتحان و نمره نترسانند.

به گزارش نما، مریم غلامی روانشناس کودک و نوجوان درباره تاثیر اضطراب بر میزان تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با نتایج آزمون‌ها در هر مقطع تحصیلی نگرانی‌هایی را تجربه می‌کنند. در واقع داشتن اضطراب و دلهره در روزهای امتحان امری طبیعی است، اما با زیاد شدن غیرطبیعی این احساس ضررهای جبران ناپذیری به شخص وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اضطراب افکار را پراکنده و ذهن را مشوش می‌کند، افزود: اضطراب انسجام ذهن را به هم می‌ریزد و فرآیند یادگیری را کند می‌کند و سبب افت تحصیلی می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه استرس یک امر طبیعی است، گفت: استرس امری طبیعی است که از دوران کودکی تا پیری همراه فرد است و نمی‌توان از آن گریخت.

غلامی در خصوص اضطراب تحصیلی در دانش آموزان عنوان کرد: اضطراب تحصیلی نوعی دلهره‌ است که دانش‌آموز در مسائل مربوط به درس و مدرسه‌ و در فرآیند یادگیری با آن روبه‌رو می‌شود. این نوع اضطراب در کانون‌های مختلفی ایجاد و تشدید می‌شود که ممکن است اثرات غیرقابل جبرانی را بر کودک بگذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای رهایی از اضطراب و افت تحصیلی بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را از امتحان و نمره خوب نترسانند و در این زمینه از مشاور و روانشناس کمک گیرند تا آن‌ها برای رفع این استرس راهکارهای مناسبی را به والدین ارائه دهند.

۱۳۹۷/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...