نسخه چاپی

پیشنهاد هند برای دو برابر شدن تجارت دوجانبه با ایران

وزیر بازرگانی هند در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به گفت‌وگو درباره راه‌های افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو كشور پرداخت.

به گزارش نما، یک مقام هندی اظهار کرد سورش پرابو، وزیر بازرگانی و صنعت هند دو برابر شدن تجارت دوجانبه با ایران از سطح فعلی ۱۳.۸ میلیارد دلار در پنج سال آینده را پیشنهاد کرده است. پرابو قرار بود دوم اکتبر به ایران سفر کند اما سفر وی به دلایلی به تاخیر افتاد. وزیر بازرگانی هند قرار بود در نشست وزیران کریدور حمل و نقل شمال جنوب شرکت کند.

راه‌های افزایش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور در جریان دیدار پرابو و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار در شرایطی که آمریکا ایران را هدف تحریم قرار داده است، مهم محسوب می‌شود. آمریکا از هند و سایر کشورها درخواست کرده است واردات نفت از ایران را تا نوامبر قطع کنند در غیراین صورت با تحریم واشنگتن مواجه خواهند شد.

پرابو پس از دیدار دو وزیر در توییتی نوشت: مذاکرات ما بر توسعه روابط دوجانبه میان هند و ایران فراتر از بخش انرژی و امنیت متمرکز بود.

گانش گوپتا، رییس فدراسیون سازمان‌های صادرات هند اخیرا اظهار کرده که دولت باید به مشکلاتی که در زمینه ارسال محموله‌های صادراتی به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا ایجاد شده است، رسیدگی کند.

ایران سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند پس از عراق و عربستان سعودی است. ایران ۱۸.۴ میلیون تن نفت خام در فاصله آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ به هند صادر کرد.

تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۲.۹ میلیارد دلار در سال مالی پیش از آن افزایش یافت. با این حال ارزش صادرات هند به ایران تنها ۲.۶۵ میلیارد دلار است در حالی که واردات این کشور از ایران ۱۱.۱۱ میلیارد دلار است.


۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...