نسخه چاپی

اوپك و متحدانش افزایش تولید نفت را سهمیه بندی می‌كنند

كمیته فنی اوپك و تولید كنندگان غیراوپكی نفت اواخر ماه جاری میلادی پیشنهادات در زمینه تعیین سهم هر كشور از افزایش تولید را به بحث خواهند گذاشت.

به گزارش نما، منابع آگاه گفتند، کمیته فنی اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی نفت اواخر ماه جاری میلادی پیشنهادات در زمینه تعیین سهم هر کشور از افزایش تولید را به بحث خواهد گذاشت. بعد از توافق اوپک بر سر تعدیل توافق کاهش تولید در ماه ژوئن، سهمیه بندی افزایش تولید یک موضوع چالشی محسوب می شود.

این منابع گفتند، کمیته فنی مشترک که مسئولیت نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید را بر عهده دارد، روز 17 سپتامبر پیشنهادات در مورد تعیین سهم هر کشور از افزایش یک میلیون بشکه ای تولید را مورد بررسی قرار خواهد داد. پیش از این بررسی این موضوع برای سه شنبه آینده برنامه ریزی شده بود.

یک منبع مطلع گفت: «در این گفت وگوها مکانیزم های مختلف» جهت رسیدن سطح تولید مورد نیاز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اگر این مذاکرات به توافقی منجر شود، می تواند موجب کاهش تنش ها در درون اوپک شود. ایران مخالف تصمیم ماه ژوئن اوپک بود که در میانه فشارهای ترامپ بر این سازمان برای کاهش قیمت ها اتخاذ شد.

یکی از این منابع گفت، 4 پیشنهاد در مورد حوه توزیع این افزایش میان کشورها توسط ایران، الجزایر، روسیه و ونزوئلا ارائه شده است. این نشان می دهد که توافق در این زمینه چندان آسان نخواهد بود.

یکی از پیشنهادات این است که افزایش تولید به نسبت سهم هر کشور از تولید این گروه توزیع شود. اما بعید است روسیه و عربستان با این پیشنهاد موافقت کنند زیرا در آن صورت روسیه و عربستان سهمی کمتر از 300 و 400 هزار بشکه ای که خواستارش هستند به دست خواهند آورد.

این پیشنهادات قرار است بعدا به وزرای حاضر در نشست کمیته نظارت که روز 23 سپتامبر در الجزایر برگزار خواهد شد ارائه شود

۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...