نسخه چاپی

رایزنی مركل و ماكرون درباره چالش‌های مهم اروپا

"امانوئل ماكرون"، رئیس جمهور فرانسه در دیدار روز گذشته خود با مركل در مارسی از سیاست های پناهندگی مركل حمایت كرده و مسئله مهاجرت را یك فرصت نامید.

به گزارش نما، امانوئل ماکرون به این ترتیب از مرکل در مناقشات بر سر مسئله مهاجرت با وزیر کشور خود حمایت کرد. هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان اخیرا مسئله مهاجرت را مادر همه مسائل سیاسی در این کشور نامیده است. مرکل با این مسئله مخالف است.

صدر اعظم آلمان در دیدار با ماکرون همچنین تاکید کرد که هر دو کشور در مسئله پناهندگان در ماه های آینده برای دستیابی به پیشرفت هایی در سطح اروپایی تلاش می کنند.

ماکرون نیز تاکید کرد که آلمان و فرانسه هر دو با هم همکاری می کنند تا آینده را آماده سازند. ماکرون، مرکل و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند در 20 سپتامبر در سالتزبورگ درباره سیاست مهاجران مشاوره کنند. انتظار تنش های زیادی بین سران اتحادیه اروپا بخصوص با توجه به سیاست های اخیر ایتالیا در قبال مهاجران می رود. ایتالیا اخیرا پذیرش مهاجران نجات یافته از دریای مدیترانه را منوط به توافق کشورهای اروپایی برای پذیرش آن ها کرده است.

ماکرون هم بر روند دائمی اروپا برای توزیع این پناهندگان اصرار دارد. به گفته نزدیکان ماکرون وی بر این باور است که در این راستا باید قواعد اتحادیه اروپا و اصول همبستگی حفظ شود.

مرکل با نگاهی به رویکردهای آلمان و فرانسه درباره حرکت رو به جلو در این راستا بسیار ابراز خوش بینی کرد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان از مرکل و ماکرون تسریع در روند اصلاحات اتحادیه اروپا را درخواست کرده است. معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان در این باره اظهار داشته است که همانگونه که راه حل های مشترک در سیاست پناهندگان مهم و مطلوب است اما بحث ها در این باره نباید گام های ضروری در دیگر زمینه ها را متوقف کند.

در دیدار بین مرکل و ماکرون همچنین مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، یک همکاری تنگاتنگ تر در زمینه دفاعی و تعمیق منطقه یورو مطرح شد. مرکل خروج برنامه ریزی شده انگلیس از اتحادیه اروپا را مسئله ای دانست که باید متاسفانه در این راستا کار شود. به گفته وی ما می خواهیم این روند را در جوی ادامه دهیم که بعدها همچنین امکان شراکت تنگاتنگ وجود داشته باشد. به گفته وی با توجه به بسیاری چالش های سیاست خارجی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی به یکدیگر نیاز دارند.

۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...