نسخه چاپی

وزیرانگلیسی: بی‌بی‌سی بی‌اعتبار شده است

وزیر فرهنگ انگلیس اعلام كرد رسوایی اخلاقی جیمی ساویل مجری سابق برجسته بی بی سی «نگرانی های بسیار جدی» را درباره اعتماد عمومی به بی بی سی مطرح كرده است.

به گزارش نما، واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت نوشت: در پی حضور جرج انت ویستل مدیر کل بی بی سی در پارلمان انگلیس و افشای مواردی جدید درباره سوء استفاده جنسی از کودکان، ماریا میلر در نامه ای به لورد پترن بارنس رئیس بی بی سی تراست اعلام کرد ضروری است سه کمیته تحقیق مستقل بی بی سی درباره سوء استفاده جنسی از کودکان بتواند هر مدرکی را که وجود دارد بررسی کنند.

لورد پترن در پاسخی موجز انجام تحقیقاتی جامع را در این خصوص وعده داد اما در هشداری سرپوشیده اعلام کرد دولت نباید به این ماجرا کشیده شود و افزود:« من می دانم شما نمی خواهید چنین برداشتی را ایجاد کنید مبنی بر اینکه درحال زیرسوال بردن استقلال بی بی سی هستید.» اعضای پارلمان انگلیس انت ویستل را به نداشتن کنترل بر این شبکه خبری متهم کردند.

وی اعلام کرد نه کارمند کنونی و شش کارمند سابق بی بی سی از جمله ساویل با اتهاماتی درباره آزار جنسی کودکان مواجهند.

در همین حال براساس یک پیام الکترونیکی افشا شده ، پیتر ریپون سردبیر نیوزنایت رسوایی اخلاقی درباره ساویل را کنار گذاشته است و به کارمندان خود گفته است قربانیان پرونده ساویل نوجوان بوده و خیلی کم سن نبوده اند.

بعد از گذشت سه هفته از برملا شدن ماجرای تمایلات جنسی ساویل به کودکان در مستند آی تی وی، انت ویستل به منظور پاسخگویی به نمایندگان پارلمان انگلیس درباره قصور بی بی سی در مهار مجری تلویزیونی خود و تصمیم این شبکه برای سرپوش گذاشتن بر فیلم برنامه نیوزنایت بعد از مرگ ساویل در سال گذشته در پارلمان حاضر شد. بی بی سی با سوالات متعددی مواجه شده است مبنی بر اینکه آیا این فیلم به سبب فشارهای مدیران پخش نشده است یا خیر.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...