نسخه چاپی

اعلام شعار آموزش و پرورش در چهل سالگی انقلاب

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: پایبندی به آرمان‌ها و اصول انقلاب، افتخار به گذشته و امید به آینده» شعار آموزش و پرورش در چهل سالگی انقلاب است.

به گزارش نما، علیرضا کاظمی در اجلاسیه سوم دوازدهمین کنگره سراسری انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اتحادیه انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل ایمانی، انقلابی و ولایی و همیشه در صحنه امید‌های آینده این نظام است.

وی ادامه داد: هر اتحادیه یک سنگر فرهنگی است و با هیچ تشکلی نمی‌توان آن را مقایسه کرد؛ و ما نیز از شما انتظارات بیشتری داریم.

معاون فرهنگی ورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: شما به عنوان طلایه داران عرصه فرهنگ و دفاع از آرمان‌های نظام و به عنوان نیروی انسانی انقلاب و مدیران آینده نظام، مدیران جهادی، مدیران انقلابی و خدمتگذار به ملت هستید.

وی عنوان کرد: بحران هویت، بحران بلوغ و بحران‌های مختلف فردی در حوزه افسردگی، خشم، ناامیدی و یاس در فضای مدارس وجود دارد و این در حالی است که شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاقات قدم بردارید.

کاظمی گفت: باید به خودباوری، اعتماد به نفس، توان علمی، بصیر ت. و آگاهی از مسائل سیاسی و اقتصادی برسیم و یقینا این اتحادیه و کنگره می‌تواند کمک فراوانی به این بخش کند.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به سمت قله‌های اقتدار علمی، اقتدار معنوی، اقتدار نظامی، اقتصادی و اجتماعی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راز استقرار و تداوم نظامی جمهوری اسلامی ایران الگوی نوینی است که امام برای نظام جمهوری اسلامی ایران بنیان نهادند.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی به دنبال ایجاد یاس در فضای عمومی جامعه و در حوزه‌های مختلف هستند؛ دشمن چهل سال است که تلاش می‌کند انقلاب اسلامی را از پای در بیاورد، اما تاکنون موفق نشده و همچنان تلاش می‌کند و یاس را با فشار اقتصادی توسعه و ترویج می‌دهد.

وی با تاکید براینکه با تکیه بر دستاورد‌های نظام، ایجاد امید و بزرگ نکردن مشکلات در اولویت باشد، افزود: باید اعتماد و توان جوانان و دانشمندان را به رخ کشید این در حالی است که باید خودمان را نیز نقد کنیم و عیب‌های خودمان را رفع کنیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی دارای شاخص‌هایی است که بر اساس آن شاخص‌ها رو مسیر پیشرفت را طی کرد.

کاظمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در فروردین سال ٩٧ خاطرنشان کرد: ایشان استقلال و آزادی، مردم سالاری، اعتماد به نفس و خودباوری ملی، عدالت و تحقق احکام دین و سریعت را از اصول بنیادین انقلاب برشمردند.

وی افزود: ما نیز باید در چهلمین سال انقلاب اسلامی این شاخص‌ها را در فرآروی خود قرار دهیم. مردم اگر وارد عرصه اقتصاد شوند به دولت کمک کنند و دولت نیز تدبیر کند قطعا مشکلات حل خواهد شد. دشمن اگر فکر میکند انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود و در دوران پختگی عقب گرد می‌کند، خیال واهی کرده است. کاظمی به شعار آموزش و پرورش در چهلمین سال انقلاب اشاره کرد و گفت: پایبندی به آرمان‌ها و اصول انقلاب، افتخار به گذشته و امید به آینده شعار ماست و باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: حل تمامی مسائل فرهنگی و جامعه به عهده آموزش و پرورش نیست البته که در این راستا بیشترین سهم را داریم. تصمیم داریم به اندازه توان خود و ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی در حوزه‌های مهم نظام به اندازه وقت بگذاریم.

وی به سه اولویت توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عطرت، توسعه مهارت‌ها و فضائل اخلاقی و ایجاد روحیه امید در دانش آموزان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌هایی به اقتضای شرایط زمانی و جامعه آماده شده که این شرایط مانند تحقق شعار سال مقام معظم رهبری تدوین و اقدامات بسیاری انجام دهیم.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: انجمن باید در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ورود پیدا کند؛ امر به معرو و نهی از منکر امروز در جامعه در فراروی ما قرار دارد و ما به کمک شما به عنوان بهترین با بازوان در اموزش و پرورش نیاز داریم.

۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...