نسخه چاپی

سهام خریدنی شد

معامله‌گران بورس تهران خیره به نمودارهای تكنیكالی نرخ دلار و شایعات پراكنده در تعطیلات دو روز گذشته مبنی بر احتمال برچیده شدن تحریم‌ها امروز شاهد تقویت حجم معاملات و ارزنده شدن پالایشی‌ها، فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی شدند.

به گزارش نما، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 17 شهریور ماه 97 با افزایش 1914واحدی به رقم 139 هزار و 628 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 609 واحدی عدد 22 هزار و 798 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2334 واحدی به رقم 149 هزار و 232 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1691 واحدی به رقم 103 هزار و 9 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2463 واحدی عدد 277 هزار و 401 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 35 واحدی بر روی رقم یک هزار و 615 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 119 واحد ، خدمات انفورماتیک با 113 واحد و گروه مپنا با 105 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 58 واحد،پتروشیمی پارس با 29 واحد و ارتباطات سیار ایران با 17 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 664 میلیارد و 826 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 771 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 156 و 166 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، بانک قرض‌الحسنه رسالت، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، ایتالران، فولاد آلیاژی ایران، تولید شهید قندی، پارس سرام، فرآورده‌های نسوز پارس، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه‌گذاری شاهد، معدنی و صنعتی گل‌گهر، داروسازی زهراوی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بوتان، پاکدیس، نورد آلومینیوم، محورسازان ایران‌خودرو، کارخانه فارسیت دورود، فیبر ایران، شیشه همدان، سیمان اصفهان، سیمان بجنورد، ایتالران، سایپا آذین، شهداب ناب خراسان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، کارخانجات مخابراتی ایران، بین‌المللی ساروج بوشهر، پارس سرام، قند پیرانشهر، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور، فولاد افزاسپاهان و درنهایت نیرو کلر متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۰۲ میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

در پتروشیمی شیراز اما ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان کد به کد شد همچنین بیش از ۴ میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهام منتقل شد.

در صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۱۰ میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. همچنین ۱۰ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش ۴ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده منتقل شد و بیش از ۷ میلیون سهم سبحان دارو به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال ۷ میلیون سهم صنایع پتروشیمی زنجان به ارزش بیش از ۷۹۰ میلیون تومان معاملات انتقالی را شاهد بود.

بیش از ۳.۵ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی تقویت حجم معاملات سهام را میان معامله‌گران حقیقی در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که جذاب شدن قیمت سهام در کنار انتشار خبرهای پراکنده در مورد تعدیل قیمت‌ها باعث شد، تا بورس تهران در کانون توجه اغلب معامله‌گران قرار گیرد. در این بین دورنمای نوسان قیمت دلار در الگوهای تکنیکالی برای چارتیست‌ها باعث شده تا گزینه خرید سهام در دستورکار جدی سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

طی تعطیلات دو روزه هفته قبل به نقل از برخی منابع خبرهایی مبنی بر احتمال حذف تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد رابطه مستقیم برای گفت‌وگو در حالی فقط به عنوان یک گمانه محک‌زنی شد که چارتیست‌ها معتقدند، نرخ دلار در بازار غیررسمی ایران برای عبور از قیمت ۱۵ هزار تومانی با مقاومت جدی مواجه است.

هرچند که در روز پنجشنبه ریزش قیمت‌ها تا محدوده ۳۵۰۰ تومان تثبیت شد، اما برخی تحلیل‌ها حاکی از تداوم ریزش قیمت‌ها در صورت عدم عبور از مقاومت ۱۵ هزار تومانی تا محدوده ۸ هزار تومان حکایت دارد.

در مقابل برخی تحلیل‌ها حاکی است، چنانچه نرخ دلار از مقاومت ۱۵ هزار تومانی عبور کند می‌تواند از کانال ۲۰ هزار تومانی نیز با قدرت عبور کند.

این وضعیت باعث شده تا امروز گروه پالایشی‌ها، ساختمانی‌ها و گروه تجهیزاتی در کنار هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و گروه فلزات اساسی همچنان در کانون توجه معامله‌گران بازار سهام قرار داشته باشند.

در این بین برخی معامله‌گران گروه‌های دارویی و غذایی به عنوان کالاهای اساسی و همچنین شرکت‌های بسته‌بندی را به دلیل برخورداری از حمایت دولتی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران برخوردار از سرمایه اندک معرفی می‌کنند.

۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...