نسخه چاپی

رهگیری بمب افكن‌های راهبردی روسیه از سوی آمریكا

جنگنده‌های «اف-22» آمریكا دو فروند بمب افكن «تی یو -95» روسیه با قابلیت حمل بمب اتمی را در نزدیكی آلاسكا رهگیری كردند.

به گزارش نما، برخی منابع آمریکایی اعلام کردند که دو فروند جنگنده «اف-22 رپتور» آمریکا دو فروند بمب افکن راهبردی روسیه با قابلیت حمل بمب اتمی را نزدیک آلاسکا رهگیری کردند.

به نوشته «بیزنیس اینسایدر» وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه این حادثه را تایید کرد. این حادثه در خارج از قلمروی هوایی آمریکا در آلاسکا اتفاق افتاد.

«مایکل کوچارک» سخنگوی مقر دفاع هوا فضای شمال آمریکا(نوراد) در این زمینه گفت: «دو جنگنده اف22، دو فروند «توپولوف -95»دور پرواز روسیه را در منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا (در جنوبجزایر آلوتین) رهگیری کردند.»

بعد از عملیات رهگیری، بمب افکن‌های روسی منطقه عملیاتی را ترک کردند.

یک مقام دیگر دفاعی آمریکا در این زمینه به نشریه «فری بیکن» گفت که این حادثه به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شد و ممکن است بمب‌افکن‌های روسی حمله موشکی به پایگاه‌های موشکی و راداری آمریکا در آلاسکا را تمرین می‌کردند.

آلاسکا، نزدیکترین ایالت آمریکا به روسیه و شامل برخی از پیشرفته‌ترین رادارها و تاسیسات دفاع موشکی آمریکا است که به عنوان چشم و گوش تاسیسات راهبردی نظامی این کشور عمل می‌کنند و در صورت بروز جنگ این تاسیسات جزو اولین اهداف هستند.

روسیه قرار است بزرگترین رزمایش خود از زمان آغاز جنگ سرد تاکنون را همراه با چین هفته آینده در شرق کشور برگزار ‌کند و در آن حملات شبیه سازی شده اتمی نیز گنجانده شده است.


۱۳۹۷/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...