نسخه چاپی

با برانكو، كامبك از رگ گردن نزدیك‌تر است

پرسپولیس با برانكو همیشه توانسته عملكرد جالب توجهی در بازگشت به بازی‌ها داشته باشد.

به گزارش نما، علی‌رغم شکست خفیف پرسپولیس مقابل الدحیل در دوحه و نوید یک جهنم ۸۰ هزار نفری در آزادی، بازهم خیال هواداران پرسپولیس از صعود به مرحله نیمه نهایی و جبران شکست دور رفت راحت نیست. آنها می‌دانند که کارشان در برابر تیم نبیل معلول ساده نیست و بتاید در بهترین فرم خود قرار داشته باشند تا کامبک، با موفقیت انجام شود.

در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به عملکرد جالب توجه برانکو در دیدار‌های برگشت، مقابل تیم‌هایی که در بازی رفت او و تیمش را شکست داده‌اند یا متوقف کرده‌اند. احتمالا با تماشای این لیست می‌توان به بازی روز بیست و ششم شهریور بیش از پیش امیدوار بود.

فصل پانزدهم:

بازی رفت با درخشش بیت سعید و اشتباهات ایمان صادقی به سود استقلال خوزستان تمام شد، اما در جدال برگشت این سرخپوشان تهرانی بودند که با ارائه یک فوتبال برتر و با درخشش مهدی طارمی موفق شدند از سد دفاع رسوخ ناپذیر آبی‌های خوزستان و فرناندو دی خسوس بگذرند و به یک برد شیرین دست پیدا کنند.

رفت: استقلال خوزستان ۲ – پرسپولیس یک

برگشت: پرسپولیس ۲ – استقلال خوزستان صفر

فصل شانزدهم:

توقف نا به هنگام در ابتدای فصل و آن هم در برابر فولادی که فقط یک موقعیت داشت، اما عبدالله ناصری قدرش را دانست. درهمین مسابقه بود که اولین گل وحید امیری برای پرسپولیس زده شد و طهماسبی هم با یک سیو رویایی برد را از پروفسور گرفت. با این حال در بازی برگشت اشتباهات سریالی مدافعان و دروازه‌بان فولاد، این اجازه را به پرسپولیس داد تا با نتیجه ۳-۰ جبران مافات کند.

رفت: پرسپولیس یک – فولاد یک

برگشت: فولاد صفر – پرسپولیس ۳

این بار جدال با تراکتورسازی در زمین تمرین این تیم تبریزی و ثبت نتیجه مساوی بدون گل در فضایی به شدت متشنج. سرخپوشان در جدال برگشت که کاملا شش امتیازی بود از همان ابتدا با توپ پر به میدان آمدند و ۳-۰ به پیروزی رسیدند تا قلعه نویی و تیمش از کورس عقب بمانند. بعد از این دیدار بود که درگیری‌های قلعه‌نویی با بنگر هم استارت خورد.

رفت: تراکتورسازی صفر – پرسپولیس صفر

برگشت: پرسپولیس ۳ – تراکتورسازی صفر

بازهم توقف مقابل استقلال خوزستان. ایستگاهی زهیوی با ضربه سر دقایق پایانی فرشاد احمدزاده جبران شد، اما این برای برانکو و تیمش کافی نبود. آنها تشنه پیروزی بودند و در جدال برگشت به این مهم دست پیدا کردند. بازهم مهدی طارمی برای آبی‌ها کافی بود. او در دقیقه ۱۶ روی حرکت خوب امیری تک گل بازی را به ثمر رساند.

رفت: استقلال خوزستان یک – پرسپولیس یک

برگشت: پرسپولیس یک – استقلال خوزستان صفر

در ورزشگاه شهدای شهر قدس جدال پیکان و پرسپولیس برنده‌ای نداشت. اخراج محمد انصاری هم مزید بر علت شد تا برانکو نتواند سه امتیاز خارج از خانه را مال خود کند. با این حال چند ماه بعد در ورزشگاه آزادی با گل‌های طارمی و علیپور به برد شیرینی در حضور ۴۵ هزار نفر رسید.

رفت: پیکان صفر – پرسپولیس صفر

برگشت: پرسپولیس ۲ – پیکان صفر

فصل هفدهم:

اولین باخت فصل در ورزشگاه آزادی با ایستگاهی آقاخان. این شکست غیر منتظره سیلی محکمی بود برای پرسپولیس تا بتواند در ادامه با قدرت به کارش ادامه دهد. البته که این کافی نبود. در ورزشگاه شهدای شهر قدس، قلعه حسن خان توسط سرخپوشان پایتخت فتح شد. آنها با درخشش منشا و علیپور به یک برد دلنشین رسیدند و فاصله خود را با رقبا زیاد کردند.

رفت: پرسپولیس صفر – پیکان یک

برگشت: پیکان یک – پرسپولیس ۳

یک هفته بعد از شکست مقابل پیکان پرسپولیس به دومین سنگ بزرگ برخورد کرد و در یکی از زیباترین بازی‌های لیگ مقابل سپاهان با نتیجه ۲-۲ متوقف شد. گل دقیقه ۸۵ مروان حسین آنها را از یک برد دلنشین باز داشت، اما اصلا این پایان کار دو تیم نبود. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با دو گل توسط علیپور و شجاع خلیل‌زاده به برتری رسید و تسویه حساب کرد.

رفت: سپاهان ۲ – پرسپولیس ۲

برگشت: پرسپولیس ۲ – سپاهان صفر

تیم پدیده در هفته دوازدهم موفق شد با ارائه یک فوتبال تدافعی و منطقی پرسپولیس را متوقف کند، اما این روش در بازی برگشت جواب نداد و گل وحید امیری روی اشتباه سعید جلالی راد باعث شد تا سرخپوشان بازهم در ورزشگاه ثامن به برتری برسند و قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کنند.

رفت: پرسپولیس صفر – پدیده صفر

برگشت: پدیده صفر – پرسپولیس یک

لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۷

مرحله یک هشتم نهایی و بازی رفت پرسپولیس و لخویا که بدون حضور تماشاگران به انجام می‌رسید و همین مسئله کار تیم برانکو را دچار مشکل کرد و آنها مقابل شاگردان جمال بلماضی به یک تساوی بدون گل رضایت دادند. با این حال در بازی برگشت همه چیز جور دیگری آغاز شد. گل به خودی چیکو فلورس نتیجه را یک بر صفر کرد و در ادامه حمله‌های بی امان لخویا به در بسته خورد تا پرسپولیس به یک چهارم نهایی برسد.

رفت: پرسپولیس صفر – لخویا قطر صفر

برگشت: لخویا قطر صفر – پرسپولیس یک

فصل ۲۰۱۸

در ورزشگاه جاسم بن حمد یکی از تلخ‌ترین شب‌های پرسپولیس با مرد کروات رقم خوردو آنها یک شکست خورده تمام عیار بودند و در برابر بغداد بونجاح و السد هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. گل دقیقه ۹۳ سیامک نعمتی هم التیام بخش خوبی نبود. آنها فقط با شکست السد آرام می‌شدند. اتفاقی که در ورزشگاه‌آزادی با کمک یک ایرانی در تیم حریف رخ داد. گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی سه امتیاز را به برانکو و شاگردانش هدیه داد و تیر دروازه هم به کمکشان آمد تا با آن برد سرگروه شوند و به مرحله بعدی برسند.

رفت: السد قطر ۳ – پرسپولیس یک

برگشت: پرسپولیس یک – السد قطر صفر

بازهم یک شکست دیگر در حاشیه خلیج فارس، اما این بار با نتیجه‌ای به مراتب بهتر. باخت ۳-۲ مقابل الجزیره و تیم هنک تن کات در حالی رقم خورد که گویی همه می‌دانستند بازگشتی در راه است. بازگشتی دشوار و سخت که با گل رومارینیو می‌رفت کاملا بر ملا شود، اما سید جلال حسینی در نقش یک سوپرمن وارد گود شد و با گلی حیاتی حکم به پیروزی پرسپولیس داد و آنها را به یک چهارم رساند تا به مصاف الدحیل بروند و حالا در اندیشه ثبت ۱۲ امین کامبک در زمان برانکو به سر ببرند.

رفت: الجزیره امارات ۳ – پرسپولیس ۲

برگشت: پرسپولیس ۲ – الجزیره امارات یک

۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...