نسخه چاپی

انتقاد سناتور روس از اقدامات نظامی آمریكا در سوریه

سناتور روس گفت: آمریكا با سازماندهی تمرین‌های نظامی در خاك سوریه حقوق بین‌الملل را نقض می‌كند.

به گزارش نما، فرانتس کلینتسویچ، معاون کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون (مجلس علیای روسیه)، به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «آمریکا با سازماندهی تمرین‌ها در خاک سوریه حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند در حالی که این تمرین‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که ائتلاف برای اقدام هماهنگ با گروه‌های تندرو (تروریست‌ها) تمرین می‌کند.»

وی گفت: «این موضوع قابل توجه است. آمریکا از روسیه می‌خواهد در سوریه خویشتندار باشد در حالی که خودش تمرین‌هایی را با اهداف مبهم بدون در اختیار داشتن مجوز مقامات قانونی این کشور برگزار می‌کند.»

به گفته این سناتور روس، نه تنها این تمرین‌ها بلکه محل برگزاری آن‌ها مسائلی را ایجاد می‌کند، چون این کار عبارت است از «پر کردن پادگان التنف از تندرو‌ها.»

فرانتس کلینتسویچ افزود: «به نظر می‌رسد این منطقه به شکل خاص انتخاب شده است در حالی که این تمرین‌ها می‌تواند برای اقدام هماهنگ با تندرو‌ها به کار برده شود که با دولت سوریه مبارزه مسلحانه می‌کنند.»

او تاکید کرد این تمرین‌ها به خوبی نشان دهنده شاخصی دیگر از هدف آمریکا است: «ماندن در سوریه تا زمان نا مشخص و حمایت از گروه‌های تندرو تا آخر.»

نیرو‌های به اصطلاح ائتلاف ضدداعش تحت هدایت آمریکا روز جمعه تمرین‌هایی را در شرق سوریه آغاز کردند. ائتلاف در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این تمرین‌ها در پادگان التنف و در شعاع ۵۵ کیلومتری اطراف آن برگزار می‌شود. پادگان التنف یک پایگاه نظامی آمریکا را در سوریه در خود جای داده است و نیرو‌های آمریکایی در آن گروه‌های مسلح سوری را آموزش می‌دهند و مسلح می‌کنند.

اردوگاه آوارگان سوری رکبان در یک «منطقه امنیتی» نزدیک پایگاه نظامی آمریکا در التنف قرار دارد که آوریل ۲۰۱۷ به بهانه مبارزه با تروریسم به صورت غیرقانونی مستقر شد.


۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...