نسخه چاپی

تدارك ویژه شبكه افق برای دهه اول ماه محرم

مجموعه داستانی «میراث مرثیه» با تهیه‌كنندگی سید مازیار هاشمی و كارگردانی مهدی زنگنه، روایتی از زندگی و آثار شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شنبه 17 شهریور روی آنتن شبكه افق می‌رود.

به گزارش نما، شبکه افق سیما مجموعه‌ای از برنامه‌های زنده، مستند و مستند – نمایشی را برای دهه اول محرم امسال تدارک دیده است.مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی و مستند ویژه دهه اول محرم برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده‌اند.بر این اساس مجموعه داستانی «میراث مرثیه» با تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی و کارگردانی مهدی زنگنه، روایتی از زندگی و آثار شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شنبه 17 شهریور روی آنتن شبکه افق می‌رود.

در هر قسمت این مجموعه، علاوه بر گفت‌وگو با مداحان و کارشناسان شعر آیینی، بخش هایی از زندگی این شعرا به صورت داستانی به نمایش در می آید؛ هنرمندانی همچون ثریا قاسمی، رویا تیموریان، سیاوش طهمورث، محمدرضا علیمردانی، دکتر محمود عزیزی، نیما رئیسی و مجید آقاکریمی تهیه و تولید شده است و در هر قسمت به زندگی و آثار یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ عزاداری مردم ایران که تاثیر بسزایی در آداب و رسوم عزاداری مردم در ایام محرم داشته‌اند، می‌پردازد.

شیخ رضا سراج، حاج مرزوق حائری، حاج شاه حسین بهاری، آرام دل، حاج اکبر ناظم، کربلایی محمود بهجت و محمد تقلی فلسفی از جمله افرادی هستند که در این مجموعه به زندگی آنها اشاره شده است.«میراث مرثیه» در 14 قسمت طی ایام محرم هر روز ساعت 18 و تکرار آن ساعت پخش خواهد شد.

مجموعه مستند «هند دوستان» دیگر برنامه شبکه افق برای دهه اول محرم است؛ این مجموعه سه قسمتی درباره ارتباط معنوی بین شیعیان، اهل سنت، هندوها، مردم و دولت هند با امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست که شامل بخش های گفت وگو محور و تصاویری مستند و کمتر دیده شده از معابد و مکان های مقدس در کشور هند است.همچنین آداب و رسوم مردم هند برای عزاداری سرور و سالار شهیدان مورد بررسی قرار گرفته است.

سید محسن صادقی تهیه کننده و عباس موزون کارگردان «هند دوستان» هستند که قرار است طی روزهای شنبه هفدهم تا دوشنبه 19 شهریورماه ساعت 22:30 روی آنتن شبکه افق برود.از روز سه‌شنبه 20 شهریورماه مصادف با نخستین روز ماه محرم نیز ویژه برنامه‌ پخش زنده مراسم عزاداری هیأت فدائیان حسین(ع) با مداحی سید رضا نریمانی همه روزه از این شبکه پخش خواهد شد. این برنامه را می‌توانید هر شب ساعت 21:30 از شبکه افق ببینید.

پخش سلسله سخنرانی های مذهبی در محافل مذهبی مشهور با حضور اساتید برجسته حوزوی از دیگر برنامه های شبکه افق خواهد بود که به صورت روزانه روی آنتن می رود.با اتمام سریال «ایستاده در غبار» پخش مجموعه تلویزیونی «پریدخت» ویژه ماه محرم از شبکه افق شروع می‌شود. پریدخت به کارگردانی سامان مقدم بود در سال ۱۳۸۶ ساخته شده و داستان زندگی دختری به همین نام است که فرزند یکی از تاجران سرشناس شهر است و دو خواستگار دارد، نادر پسر خان شهر که پس از مرگ پدر قدرت را به دست می گیرد و نصرت. داستان سریال از سال ۱۳۱۴ و در جریان واقعه مسجد گوهرشاد شروع می‌شود و در مقطعی از سال ۱۳۲۰ جریان پیدا می‌کند تا اینکه در سال ۱۳۳۴ ادامه می‌یابد.

لیلا حاتمی، علی مصفا، شاهرخ استخری، کامبیز دیرباز، عباس امیری و داریوش ارجمند از جمله بازیگران این سریال هستند که از شنبه 17 شهریورماه هر شب ساعت 23:30 روی آنتن شبکه افق می‌رود.

در کنار این برنامه‌ها، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی با موضوع قیام امام حسین(ع) و عزاداری ماه محرم نیز برای پخش طی این ایام در نظر گرفته شده‌اند.

از جمله این مستندها می‌توان به «من به این خون ایمان دارم»، «معراج روح»، «محرم ملکوت»، «مدح عشق»، «شمع‌های روشن»، «سید ظهیر»، «هیئت زید شهید»، «عهد پدری»، «نور هدایت»، «عزاداری در ترکیه» و «مسجد آبی» اشاره کرد.این مستندها در ساعت‌های 19:00 و 23:00 هر شب از شبکه افق پخش می‌شوند.


۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...