نسخه چاپی

آیت الله نوری همدانی: اختلافات را به رسانه ها نكشانید

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از نامه پراكنی روسای قوا، گفت: چرا اختلافات را به روزنامه‌ها و رسانه ها می‌كشید تا دشمن از آن سوء ‌استفاده كند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی از نامه‌ پراکنی های تنش‌آفرین بین روسای قوا، گفت: امروز نظامی در این مملکت به وجود آمده که حفظ آن از اوجب واجبات است و مردم به رهبری و مسئولان آن علاقه دارند و نمونه آن سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

وی با بیان این که دشمنان از همان روزهای اول انقلاب با جنگ تحمیلی، تحریم و فشار و ... در صدد از بین نظام اسلامی هستند، افزود: مردم این نظام را نظامی دینی می‌دانند و با ایمان خود آن را حفظ کرده اند؛ بنابراین باید این مردم را در صحنه نگه داشت.

آیت الله نوری همدانی قوای سه‌گانه را یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی برشمردن و عنوان کرد: مسئولان قوا باید برای حفظ نظام و حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: سران قوا باید وحدت، همدلی و صمیمیت داشته باشند و بسیار ناپسند است که در نظام اسلامی میان قوا اختلاف وجود داشته باشد.

توصیه حوزه علمیه به سران قوا

این مرجع تقلید تاکید کرد: حوزه علمیه قم در کمال تواضع به روسای قوا اعلام می‌کند که متحد باشید و از اختلاف بپرهیزید، چون نظام اسلامی به راحتی به دست نیامده است.

وی با اشاره به نامه پراکنی بین مسئولان، گفت: چرا حرف خود را به روزنامه‌ها و رسانه ها و بیگانگان می‌کشید تا دشمن از آن سوء ‌استفاده کنند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: ما از سران سه قوه می‌خواهیم که همدلی و صمیمیت خود را اعلام کنند و اتحاد قوای سه‌گانه را نشان دهند.

جای تاریخ ائمه(ع) در دروس حوزه خالی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ آموزنده ائمه (ع)، بیان: تاریخ ائمه(ع) به اندازه‌ای مطالب آموزنده دارد که انسان را به تکامل می رساند، اما متاسفانه جای آن در دروس حوزه خالی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید تاریخ و احادیث ائمه (ع) به عنوان دروس حوزه دیده شود، افزود: خوب است که در حوزه، خطبه‌های نهج‌البلاغه، فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب (س) به عنوان درس برای طلاب بیان شود.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...