نسخه چاپی

امارات به دنبال نفوذ كشورهای عربی در سوریه

همزمان با آماده شدن نیروهای سوری برای اجرای عملیات علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب، امارات مداخله بیشتر كشورهای عربی را خواستار شد.

به گزارش نما، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات خواستار مداخله بیشتر کشورهای عربی در امور سوریه به بهانه جلوگیری از وقوع «مقابله خونین» شد.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت: «جلوگیری از وقوع درگیری‌های خونین و به خطر افتادن غیرنظامیان، اولویت ما و جامعه جهانی است.»

وی با اشاره به کاهش نفوذ و ایفای نقش کشورهای عربی در خصوص بحران سوریه، بر ضرورت بازنگری جدی و فراگیر در این مسئله تأکید کرد.

ادلب که در منطقه نزدیک به جنوب غربی ترکیه واقع شده است، آخرین مقر گروه‌های تروریستی است و بیش از ۷۰ درصد اراضی آن را گروه‌های تروریستی از جمله گروه «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) به اشغال خود در آورده‌اند.

مقامات سوریه اخیرا بارها تأکید کرده‌اند که آزادسازی استان ادلب، اولویت ارتش سوریه در عملیات آتی است.

روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکیه و روسیه نیز روز جمعه در نشست تهران درباره نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه توافق کردند.

در بند چهارم بیانیه پایانی که به امضای سه کشور مذکور رسید، آمده است: «هر سه طرف بر عزم خود مبنی بر ادامه همکاری برای نابودی نهایی داعش، جبهة النصره و دیگر افراد، گروه‌ها و تشکل‌های وابسته به القاعده یا داعش در سوریه که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده‌اند، تأکید کردند.»

۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...