نسخه چاپی

اعلام ویژه برنامه های محرمی شبكه 3

ویژه برنامه‌های شبكه سه سیما در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری –قمری و عزاداری حسینی اعلام شد.

به گزارش نما، جدول پخش برنامه‌های محرمی شبکه سه سیما اعلام شد.

مجموعه برنامه «بدون توقف» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده، در روز‌های زوج دهه اول محرم با حضور دکتر علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) به موضوع حجاب اجباری و بررسی شبهات این حوزه می‌پردازد. «بدون توقف» کاری از خانه تولیدات جوان صدا و سیما است که روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۹:۲۰، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما می‌شود.

برنامه«سمت خدا» در ایام ماه محرم با مبحث آموزه‌های حسینی از شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۳:۳۰ با سوگوارن حسینی شبکه سه سیما همراه می‌شود. کارشناسی این برنامه را در ایام محرم حجج اسلام عابدینی، بهشتی، فرحزاد، حسینی قمی، سعیدی و عالی بر عهده دارند. آموزه‌های حسینی برای زندگی امروز، چگونه با ذکر امام حسین به آرامش برسیم، جایگاه امام حسین علیه السلام در عالم پس از مرگ و چه کنیم که در طول تاریخ لایق حضور در جبهه حق باشیم از موضوعاتی است که در این ایام به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

برنامه«سمت خدا»کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی، با اجرای نجم الدین شریعتی، از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما خواهد شد و باز پخش آن روز بعد ساعت ۴:۴۰ بامداد است.

سری جدید مجموعه مستند«ادب حضور»با موضوع بررسی فعالیت‌های اجتماعی به معرفی هیئات جوان انقلابی می‌پردازد. این مجموعه مستند در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی هیئت هایی، چون هیئت الشهدای شاهرود، هیئت یازینب قم، هیئت زوارالزهرای نازی آباد، هیئت کربلای بیت المهدی کرج، هیئت بین الحرمین بروجرد، هیئت بین الحرمین بروجرد، سابقه هیئت‌های مشهد، هیئت جوادالائمه مشهد، هیئت کربلای رفسنجان، سابقه هیئت‌های تبریز و هیئت انصارالحسین تبریز خواهند پرداخت.

مجموعه مستند«ادب حضور» به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد، کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به مناسبت ماه محرم ، از سه شنبه ۲۰ مهر، هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

مجموعه برنامه «در آستان خورشید» در ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه ای، از کربلا در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی و با اجرای محمد حسین صیرفی، میزبان حجه الاسلام والمسلمین دکتر حاج ابوالقاسم دولابی خواهد بود که به مباحث عاشورا، ریشه‌های این نهضت و اهداف حماسه حسینی می‌پردازد. گفتگو با زائران کربلای معلی از بخش‌های دیگر این برنامه است. این برنامه هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش خواهد شد.

مجموعه برنامه «مسیح کربلا»به تهیه کنندگی ابوالفضل منافی پور، در ۱۶ قسمت با موضوع مظلومیت شهید شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (ع) و پیاده روی اربعین سال ۹۶، در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام تولید شده است. این برنامه از اول محرم ساعت ۷:۰۰ بامداد پخش می‌شود. در این برنامه که شیوه جدیدی از سری برنامه‌های ترکیبی است بازیگران، مجریان، خبرنگاران، فوتبالیست ها، شعرا و ... حضور دارند.

مجموعه برنامه«چلّه»در ۴۰ قسمت ۹ دقیقه‌ای با چهل نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، شعرا، مسئولان نظام، کارگردانان و بازیگران در خصوص شخصیت امام حسین (ع)، حماسه عاشورا و بحث اربعین گفتگو خواهد کرد. مجموعه برنامه«چلّه» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد عبدالله متیّم، کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست که از عاشورا تا اربعین حسینی هر روز تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما خواهد شد.

ویژه برنامه «سیاهپوش»با موضوع«حسینی باشیم»کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی سعید عباسی است که در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از دوشنبه ۱۹ شهریور، مصادف با ۲۹ ذی الحجه، هر شب بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این ویژه برنامه گفتگو محور با اجرای رسالت بوذری تلاش دارد تا ضمن گفتمان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و دفاع مقدس، موجب انتقال فرهنگ عاشورایی و حماسه حسینی در فرهنگ دینی جامعه شود.

برنامه‌ای با عنوان «موکب ثارالله»به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد، از اول محرم مداحی حاج مهدی رسولی از هیئت ثارالله زنجان را بعد از اخبار شبانگاهی و حاج حنیف طاهری را از هیئت عبدالله بن حسن تهران، قبل از اخبار شبانگاهی پخش خواهد کرد. مداحی حاج مهدی میرداماد نیز هر روز بعد از اذان ظهر و حاج سعید حدادیان هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی از هیئت رزمندگان اسلام، در ۱۱ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای هر روز، ساعت ۱۸:۰۰ به تهیه کنندگی محسن رفیعی، درباره درس‌های عاشورا از شبکه سه پخش خواهد شد.

برنامه‌های این شبکه مانند«حالا خورشید»، «طبیب»، «کیوسک»و ... نیز در این ایام، موضوعات خود را با مباحث عاشورایی و حماسه حسینی توام خواهند کرد.

پخش سریال «دلدادگان» نیز در این ایام ادامه خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داود میرباقری از سه شنبه ۲۰ شهریور، مصادف با اول محرم ۱۴۴۰ هجری –قمری از ساعت ۱۱:۵۰، پخش خواهد شد. سریال «معصومیت از دست رفته» به تهیه کنندگی محمد مسعود، در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به قلم حسن میرباقری و محمد بیرانوند، سال ۱۳۸۲ در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید شده است. بازیگرانی، چون امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خوئینی ها، داریوش فرهنگ، اکبر عبدی، داوود رشیدی، غلامحسین لطفی، ابراهیم آبادی، رضا کرم رضایی و ... در این مجموعه نقش آفرینی کرده اند. داستان سریال مربوط به عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است. زمانی که شوذب خزانه دار درگیر عشق قدیمی به حمیرای یهودی میشود و زنش ماریای نصرانی نیز در کشمکشی بین عقل و عشق و اعتقادات، محور داستانی می‌شود که ۲۰ سال بعد به جنون وی می‌انجامد و…

۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...