نسخه چاپی

نظر دیپلمات ارشد پاكستان درباره سفر پمپئو به پاكستان

اختلافات بین «اسلام آباد» و واشنگتن پایان نیافته و سفر وزیر خارجه آمریكا به این كشور نشان داد كه آمریكا نمی‌تواند نقش پاكستان در منطقه را نادیده بگیرد.

به گزارش نما، وزیر امور خارجه و دیپلمات با تجربه پاکستان در اسلام‌آباد گفت: مذاکره بین پاکستان و آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: با سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان مذاکرات دو جانبه واشنگتن و اسلام‌آباد که به حالت تعلیق درآمده بود از سر گرفته شد.

نذر عباس تأکید کرد: تمام کشورهای دنیا به دنبال برقراری روابط با دولت جدید پاکستان هستند و سفر وزرای امور خارجه ایران، آمریکا، چین و وزیر فرهنگ عربستان در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان روابط با آمریکا دچار تنش شد اما مقامات وزارت امور خارجه دو کشور توانستند اوضاع را مهار کنند.

نذر عباس اظهار داشت: امکان داشت وزیر امور خارجه آمریکا سفر به پاکستان را لغو کند اما وی قبل از سفر به افغانستان و هند راهی اسلام‌آباد شد.

دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: در گذشته نمایندگان کشورهای مختلف دیدارهای جداگانه با دولت و ارتش پاکستان داشتند اما این بار رهبران سیاسی و نظامی به صورت مشترک با نماینده آمریکا و سایر کشورها ملاقات کردند.

وی افزود: سرانجام آمریکا پذیرفت که نمی‌تواند نقش پاکستان در منطقه را نادیده بگیرد و برای برقراری صلح در افغانستان از این کشور تقاضای کمک کرد.

نذر عباس گفت: در سفر پمپئو چون ارتش و دولت با یکدیگر متحد بودند، پاکستان توانست با قدرت از مواضع خود دفاع کند.

وی افزود: اختلاف بین پاکستان و آمریکا پایان نیافته اما دو کشور حاضر شدند با ادامه مذاکره درک متقابل از خواسته‌های یکدیگر داشته باشند.

مشاور وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: سفر وزیر امور خارجه چین بلافاصله بعد از سفر وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

نذر عباس تصریح کرد: سفر وزرای امور خارجه ایران، آمریکا، چین و وزیر فرهنگ عربستان به پاکستان سبب شد مسیر سیاست خارجی اسلام‌آباد تا حدود زیادی مشخص شود.

وی افزود: چون دولت و ارتش به صورت مشترک، سیاست خارجی پاکستان را تعیین می‌کنند، تصمیم‌گیری در موارد مختلف آسان‌تر است.

دیپلمات پاکستانی تأکید کرد: هماهنگی ارتش و دولت ضعف وزارت خارجه پاکستان را برطرف کرد.

۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...