نسخه چاپی

دروغگویی سایت حامی هاشمی

عکس خبري -دروغگويي سايت حامي هاشمي

پس از برگزاری انتخابات باشکوه مجلس نهم و اعلام مشارکت 64 درصدی مردم ایران و 48 درصدی در استان تهران، یکی از سایت های حامی خانواده هاشمی رفسنجانی در راستای پیگیری سخنان تامل برانگیز وی در روز انتخابات، به شبهه پراکنی درباره رقم مشارکت و خوراک سازی برای محافل بیگانه روی آورد.

به گزارش جهان، این سایت در این باره نوشت، میزان واجدان شرایط رای در دو استان تهران و البرز، شش میلیون و ۳۴۵هزار نفر اعلام شده در حالی که بر اساس آمار وزارت کشور در همین محدوده جغرافیایی در سال ۸۸، تعداد واجدین شرایط معادل ۸٬۷۹۶٬۴۶۶ نفر بوده است. این یعنی دو و نیم میلیون نفر از آمار واجدان شرایط در تهران و کرج کم شده است.

این سایت که توسط عوامل سایت توقیف شده آینده اداره می شود، برای تایید این ادعا، نوشته است که طبق اعلام وزارت کشور در استان البرز یک میلیون و 345 هزار نفر واجد شرایط هستند و آقای تمدن، استاندار تهران هم واجدین شرایط رای در تهران را 5 میلیون اعلام کرده است که این ارقام در مجموع می شود شش میلیون و 345 هزار نفر و با آمار سال 88 تفاوت فاحش دارد.

این سایت کوشید با القای این تفاوت، میزان مشارکت اعلام شده را مخدوش جلوه و مجریان انتخابات را به آمارسازی متهم کند.

گویا تلاش این سایت برای تلخ کردن شیرینی حماسه روز جمعه، فرصت یک جمع و تقسیم ساده را به عوامل آن نداده؛ زیرا روشن است که استاندار تهران تعداد واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات را 5 میلیون نفر اعلام کرده نه واجدین کل استان تهران را.

این مدعا را می توان با یک حساب سر انگشتی نیز محاسبه کرد. در آخرین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، تعداد آرای شمارش شده در 3811 شعبه در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات، 2.205.152 رای بوده که تعداد 1.999.474 رای آن صحیح است.

حال اگر بخواهیم با توجه به نرخ مشارکت اعلام شده برای تهران یعنی 48 درصد، کل واجدین شرایط رای را بر اساس میزان شرکت کنندگان در انتخابات(2.205.152 آرای شمارش شده + آرای شمارش نشده) محاسبه کنیم، خواهیم داشت 4.594.066 نفر.

البته اگر آرای صندوق های باقیمانده را هم به این میزان اضافه کنیم، حدود همان 5 میلیونی خواهد شد که استاندار تهران اعلام کرده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت آماری که تمدن اعلام کرده است مربوط به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بوده نه کل استان تهران.

شبهه دوم

در زمان انتخابات ریاست جمهوری دهم تعداد واجدین شرایط ۸٬۷۹۶٬۴۶۶ نفر اعلام شده بود. اکنون اگر 5 میلیون نفر حوزه انتخابیه شهر تهران را به تعداد واجدین شرایط رای در حوزه های انتخابیه کرج( یک میلیون 345 هزار نفر)، دماوند، ورامین، رباط کریم، شهریار، پیشوا، نظرآباد، فیروز کوه و... اضافه کنیم، به همان آمار هشت میلیونی یا حتی بیشتر هم خواهیم رسید. ضمن اینکه تعدادی از واجدان شرایط هم با سیاست های تمرکز زدایی دولت تهران را ترک کرده اند که البته این تعداد با افزوده شدن رای اولی ها خنثی میشود.

این واقعیت ها در حالی است که ادعای بی اساس سایت حامی هاشمی بلافاصله با استقبال و پوشش گسترده محافل و رسانه های ضدانقلاب از جمله بی بی سی، کلمه، جرس و ده ها سایت و فعال فتنه روبرو و مبنای صدها تحلیل و تهمت پراکنی علیه جمهوری اسلامی شد. بر این اساس به نظر می رسد مقامات قضایی نباید از اینگونه غرض ورزی های دشمن شادکن چشم پوشی کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...