نسخه چاپی

برادر ملك سلمان در آستانه تبعید

یك رسانه انگلیسی اعلام كرد: برادر ملك سلمان بعد از اعلام برائت از پادشاه و ولیعهد، در فكر تبعید خودخواسته است.

به گزارش نما، چند روز بعد از انتشار فیلم اظهارات جنجالی برادر شاه سعودی علیه مواضع ملک سلمان و پسر وی، خبرها حاکی از آن است که این عضو خانواده سلطنتی در فکر تبعید خودخواسته و عدم بازگشت به عربستان است.

در خبرها آمده بود که «احمد بن عبدالعزیز» برادر ناتنی ملک سلمان و عضو شورای عالی خانواده سلطنتی عربستان که در لندن اقامت دارد، مقابل معترضان به اقدامات عربستان در یمن و بحرین، خود و خاندان سعودی را از جنگ یمن مبرا کند.

وی گفت که مسئولیت جنگ یمن به گردن ملک سلمان و ولی‌عهد عربستان است و خانواده آل سعود دخالتی در این قضایا ندارند.

پایگاه «میدل ایست آی» در خبری اختصاصی گزارش داد که احمد بن عبدالعزیز بعد از این اظهارات، در حال بررسی این موضوع است که به عربستان سعودی برنگردد.

بنا بر گزارش میدل ایست آی، خبر فوق را «یک منبع ارشد نزدیک به این شاهزاده سعودی» در اختیار این رسانه انگلیسی قرار داده است.

با گذشت ساعاتی پس از انتشار ویدئوی اظهارات برادر شاه سعودی، خبرگزاری رسمی عربستان در گزارشی مدعی انتشار بیانیه‌ای توسط احمد بن عبدالعزیز شد.

به ادعای این رسانه سعودی، احمد بن عبدالعزیز گفت که تفسیر اظهارات او درباره انتقاد از پادشاه عربستان، تفسیری نادرست است.

«منبع نزدیک» به احمد بن عبدالعزیز به میدل ایست آی گفت که این گزارش ادعایی رسانه دولتی عربستان «ساختگی» بوده و وی همچنان پای حرف‌هایش علیه برادر و برادرزاده‌اش ایستاده است.

در گزارش میدل ایست آی آمده است: «ناخرسندی احمد از قدرت کنونی محمد بن سلمان برادرزاده‌اش برای همگان روشن است. او یکی از سه عضو شورای بیعت بوده که با تعیین بن سلمان (به عنوان ولی‌عهد) مخالفت کرد».

«احمد بن عبدالعزیز» در سال ۲۰۱۲ در حالی که خود را آماده منصب ولی‌عهدی کرده بود، از پست وزارت کشور عربستان برکنار شد و به جای او «محمد بن نایف» ولی‌عهدی را بر عهده گرفت.

در خبرها آمده بود که این شاهزاده سعودی سال گذشته از ترس بازداشت خود به دست محمد بن سلمان به اروپا فرار کرد.

۱۳۹۷/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...