نسخه چاپی

عبدالله گل محبوب‌تر از اردوغان

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری این كشور برای تصدی دوباره این پست نسبت به ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر تركیه بیشتر است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه رسانه های ترکیه، در نظر سنجی صورت گرفته از سوی دفتر ارتباطات سیاسی ترکیه، ۷/۲۰ درصد از پاسخ دهندگان

ˈ عبدالله گل ˈ را به عنوان نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال ۲۰۱۴ معرفی کردند و ۳/۲۰ درصد نیز به ˈ رجب طیب اردوغان ˈ رای دادند و ۳ درصد از ˈ کمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوری خواه به عنوان رییس جمهوری آینده ترکیه نام بردند.

انتخابات رییس جمهوری ترکیه برای نخستین بار در تاریخ این کشور در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳ )به صورت همه پرسی برگزار خواهد شد و به احتمال بسیار ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه خود را نامزد تصدی این پست خواهد کرد، دادگاه قانون اساسی ترکیه نیز چندی پیش ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری این کشور را برای نامزدی در این انتخابات واجد شرایط دانست.

در این نظر سنجی ۸/۳۶ درصد از پاسخ دهندگان مخالفت خود را با تغییر نظام ریاست جمهوری در ترکیه اعلام کردند و ۵/۳۱ درصد خواستار ایجاد تغییر در این نظام شدند.

۴۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی به حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این کشور رای دادند که این رقم یک درصد کمتر از آرای کسب شده توسط حزب حاکم ترکیه در انتخابات سال ۲۰۱۱ است.

حزب جمهوری خواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور ، ۲۶ درصد از آرا را در این نظر سنجی کسب کرد و حزب حرکت ملی ۶/۱۴ درصد و حزب صلح و دمکراسی نیز ۹/۶ درصد آرا را بدست آوردند.

۲۵ درصد از پاسخ دهندگان در این نظر سنجی به ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه به عنوان جانشین ˈ رجب طیب اردوغان ˈ به عنوان رییس حزب حاکم عدالت و توسعه رای دادند. ۱۵ درصد از شرکت کنندگان به ˈ نعمان کورتولموش ˈو ۱۲ درصد به ˈ بلند آرینچ ˈ رای دادند.

۹/۲۱ درصد از پرسش شوندگان به سیاست های حزب حاکم عدالت و توسعه رای مثبت دادند و ۹/۱۳ درصد از پاسخ دهندگان عملکرد حزب مخالف جمهوری خواه خلق و ۹/۸ درصد عملکرد حزب حرکت ملی را مثبت ارزیابی کردند.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...