نسخه چاپی

آلمان به در حمله به سوریه نقش آفرینی می‌كند

بنابر اعلام رسانه‌های داخلی آلمان، این كشور در صورت استفاده (ادعایی) دمشق از سلاح‌های شیمیایی به دولت‌های غربی برای حمله احتمالی به سوریه خواهد پیوست.

به گزارش نما، روزنامه بیلد آلمان گزارش داد وزارت دفاع این کشور در حال بررسی دقیق برای پیوستن به آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله به نیروهای دولتی سوریه است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: وزارت دفاع آلمان در حال حاضر این گزینه را در صورت استفاده (ادعایی) دمشق از سلاح‌های شیمیایی مدنظر قرار خواهد داد.

پیش از این فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرده بود اگر در سوریه حملات شیمیایی صورت گیرد واکنش همه طرف‌ها از جمله فرانسه را به همراه خواهد داشت.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری اعلام کرد آمریکا و متحدان بین‌المللی آن بلافاصله به هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی تائید شده در سوریه پاسخ خواهند داد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه پیشتر هشدار داده بود سران گروه تروریستی تحریرالشام که وابسته به جبهه‌النصره هستند، در حال تدارک برای انجام حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب سوریه هستند تا از این طریق کشورهای غربی را تحریک به واکنش علیه دولت سوریه کنند.

استان ادلب آخرین پایگاه باقی مانده در دست معارضان سوری است. این استان در سال 2015 به اشغال گروه تروریستی جبهه‌النصره درآمد. پیش از این دولت سوریه به گروه‌های تندرو که در حلب، حمص و غوطه شرقی در حومه دمشق تسلیم شده بودند، اجازه رفتن به سوی ادلب را داد.

۱۳۹۷/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...